ענקית המכשור הרפואי האמריקנית אדוארדס לייפסיינסז (Edwards Lifesciences) הודיעה היום (שני) על החלטתה לרכוש את חברת הטכנולוגיה אינוולב ביו מדיקל (Innovalve Bio Medical) הישראלית, תמורת 300 מיליון דולר במזומן.
חברת אינוולב ביו מדיקל מפתחת פתרונות מתקדמים לטיפול חדשני ובטוח יותר בתחלואה של מסתמי הלב באופן זעיר פולשני. אדוארדס לייפסיינסז היא אחת השחקניות החשובות והמובילות בעולם בתחום המכשור הרפואי ללב.
1 צפייה בגלריה
רופאים מנתחים ב חדר ניתוח
רופאים מנתחים ב חדר ניתוח
חדר ניתוח
(צילום: תומי הרפז)

את חברת אינוולב מובילים המנכ"ל איל בר-אור, ופרופ׳ אהוד רענני, מייסד והמדען הראשי של החברה. החברה שצמחה ופועלת בתוך מרכז הלב במרכז הרפואי שיבא, הוקמה בשנת 2018 על ידי בית חולים על בסיס המצאה של מנתחי הלב פרופ' רענני – מנהל מרכז הלב בשיבא, וד"ר בוריס אורלוב – מנהל שירות לאי-ספיקת המסתם המיטרלי. בשנים האחרונות פיתחה חברת אינוולב את הטכנולוגיה תוך שיתוף פעולה הדוק בין מהנדסי החברה והצוות הרפואי שמלווה את הפרויקט מקרוב.
חולי לב רבים סובלים מאי ספיקה ודלף של המסתם המיטרלי (Mitral regurgitation), שהיא המחלה המסתמית השכיחה ביותר. חברת אינוולב פיתחה מערכת להשתלת והחלפת המסתם המיטרלי החולה באמצעות צנתור, תהליך זעיר פולשני, במקום בתהליך מורכב של ניתוח לב פתוח, כפי שמקובל כיום. לפני כשלוש שנים השלימה חברת אינוולב את פיתוח המערכת, ולאחר קבלת האישורים הנדרשים מה-FDA האמריקני החלה בהשתלות במסגרת ניסויים קליניים ראשוניים. עד כה התבצעו למעלה מ-40 השתלות, רובן בבתי חולים מובילים בארה"ב.
החברה מעסיקה כ-50 עובדים, כולם בישראל. עם השלמת העסקה תשתלב חברת אינוולב אל תוך חטיבת TMTT (Transcatheter Mitral and Tricuspid Therapies) של חברת אדוארדס. החברה גייסה מאז הקמתה כ-30 מיליון דולר, ובין משקיעיה נמצאים קרנות ההון סיכון ALIVE VC ו-OURCROWD, וכן משקיעים פרטיים, בהם: בעז דותן המכהן כיו"ר החברה, הדירקטור אלי גלמן המלווה את ההנהלה, ואלי דוידאי. השלמת העסקה צפויה להסתיים עד סוף 2024.
לדברי פרופ' אהוד רענני, "המושתלים שעברו את השתלת המסתם בגישה החדשנית מתאוששים במהירות רבה, והשיפור במצבם, כולל בפרמטרים של תפקוד הלב, נמשך לאורך זמן. לאור זאת, לטכנולוגיה החדשנית שלנו סיכוי מצוין לטפל ולהציל מספר גדול מאוד של חולים הסובלים מבעיה רפואית קשה זאת".