בן 50 שנקלע לחובות של יותר ממיליון שקל קיבל בבית משפט השלום בתל אביב תוכנית אטרקטיבית לשיקום כלכלי, חרף ירושה שמנה שקיבל שהקשתה בתחילת הדרך לראותו כחדל פירעון הזקוק לשיקום. השופט אבי שליו קבע שאם הוא יפרע 132 אלף שקל בלבד ב-66 תשלומים, הוא יקבל הפטר על כל חובותיו.
זהו לא הליך חדלות הפירעון הראשון של החייב, גרוש ואב לשלושה ילדים שאחד מהם עדיין קטין. בעבר הוא ניסה לקבל הפטר על חובותיו שאליהם נקלע על רקע קריסת עסק שלו, אלא שהליך חדלות הפירעון בעניינו בוטל בנימוק של ניצולו לרעה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
החייב החליט לא לוותר וניסה בפעם השנייה לקבל תוכנית שיקום. באמצעות עו"ד אבשלום הוא הצליח אמנם לקבל קציבת מזונות באופן שיאפשר לו לפרוע את חובותיו לצד תשלום המזונות עבור בנו הקטין, אלא שהוא עדיין נתקל בקשיים.
הטיפול השוטף בתיק כלל עיכובי הליכים ועיקולים שרבצו עליו. בנוסף "הקשתה" עליו ירושה שקיבל מאימו, מאחר שתוכנית שיקום ניתנת בדרך כלל למי שהוא חדל אמצעים ואילו הוא זכה בכסף ונכסים. בנוסף, לחייב ישנה מכונית בבעלותו ועלה חשש שגם היא תחולט לטובת הנושים.
ואולם, חרף החשש שהתיק לא יגיע לקו הסיום, הצליחו החייב, הממונה על חדלות פירעון והנאמן להגיע להסכמה על תוכנית שיקום אטרקטיבית במיוחד.
בהתאם לתוכנית, במקום לשלם כמיליון שקל, יהיה על החייב לשלם לקופת הנשייה 132 אלף שקל בלבד בפריסה ל-66 חודשים. במלים אחרות, אם החייב ישלם 2,000 שקל בחודש למשך 5.5 שנים, חובותיו יימחקו כלא היו. מדובר בקיצוץ מאסיבי של כ-90% לאדם שבתחילת הדרך חשש שהירושה שקיבל מאימו תוביל לביטול ההליך.
נקודת אור נוספת מבחינתו שנכללה בתוכנית השיקום הייתה שמכוניתו תישאר בבעלותו ולא תמומש לטובת כיסוי חובותיו. "אין צורך במימוש הרכב בהיעדר תועלת", נכתב במתווה שעליו הסכימו הצדדים. במתווה גם צוין שסכום הפירעון מבטא את פדיון זכויות החייב בירושת אימו, באופן שסוגר הרמטית חשש למימוש כספים נוספים מתוכה בהמשך.
"בהסכמת הצדדים, ניתן ליחיד צו שיקום כלכלי אשר תוכנו כמפורט בהסכמות הצדדים", כתב השופט שליו, ובכך העלה את החייב על דרך המלך ליציאה מחובותיו הכבדים.
• לקריאת ההחלטה המלאה – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ החייב: עו"ד אבשלום דמתי ממשרד עו"ד נועם אברהם • ב"כ הממונה על חדלות פירעון: עו"ד גילי בר • ב"כ הנאמן מטעם הממונה: עו"ד שני טננבאום • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין