החשב הכללי במשרד האוצר ביטל את המכרז להעברת 160 עובדים המועסקים ביחידה ממשלתית מירושלים למשרדים בעיר מודיעין. בעקבות הפרסום על המכרז ב-ynet ו-"ידיעות אחרונות", ראש עיריית ירושלים משה ליאון הפעיל לחצים כבדים על החשב הכללי באוצר, שהחליט לבטלו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
החשב הכללי באוצר פרסם ערב ליל הסדר ב-5 באפריל מכרז מיידי לדיור של 160 עובדי מרכב"ה (מחשוב רוחבי כולל במשרדי הממשלה) - מערכת המחשוב הממשלתית המרכזית לניהול משאבי אנוש, כספים ולוגיסטיקה - לשטח של 2,000 מ"ר בעיר מודיעין.
1 צפייה בגלריה
משרד האוצר
משרד האוצר
בוטלה העברת היחידה הממשלתית של משרד האוצר מירושלים למודיעין
(צילום: עמית שאבי)
המכרז פורסם בניגוד מוחלט להחלטות ממשלות קודמות המחייבות את כל היחידות הממשלתיות לעבור לירושלים, ומי שרוצה לעזוב אותה חייב לקבל היתר מוועדת חריגים או מליאת הממשלה.
באוצר הסבירו את העזיבה של היחידה בכך שישנה כוונה לבנות ליחידת מרכב"ה מבנה קבע בירושלים אך עד השלמתו בעוד שש שנים - היחידה תעבור באופן זמני למודיעין. לא ברור מדוע לא ניתן היה לאתר בירושלים שטח של 2,000 מ"ר, בעיקר באתרים שכבר היום מושכרים או נמצאים בבעלות המדינה.
בהודעת ביטול המכרז נכתב כי "ועדת המכרזים המיוחדת של הדיור הממשלתי החליטה על ביטול המכרז לאיתור דיור עבור מרכב"ה, לאור שינויים בצורכי היחידה, ובהיעדר דרישה נוספת כיום לדיור בעיר מודיעין עבור יחידות ממשלתיות אחרות".