עוד פסילה מפתיעה למינוי מהבכירים ביותר במשק הישראלי. ועדת גילאור לאישור כשירותם של מינויים בכירים בחברות הממשלתיות, פסלה היום (ד') את מועמדותה של אמי פלמור, לשעבר מנכ"לית משרד המשפטים, לכהונת יו"ר חברת החשמל בישראל. הפסילה הנוכחית מגיעה ימים ספורים לאחר פסילתו של שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, לכהונת יו"ר התעשייה האווירית, וכבר הוגש ערעור על החלטת הפסילה הזאת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נימוקי ועדת גילאור לפסילה הם כי פלמור אינה עומדת בתנאי הסף של "נבחרת הדירקטורים" למינוי חברי דירקטוריונים בחברות הממשלתיות - "נבחרת" שעל הקמתה הוחלט כאשר השר יאיר לפיד כיהן כשר האוצר. בנוסף נטען כי לפלמור היעדר ניסיון לתפקיד של ניהול חברה בסדר גודל של חברת החשמל.
2 צפייה בגלריה
אמי פלמור
אמי פלמור
אמי פלמור
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פלמור הייתה מועמדת לתפקיד מהבכירים ביותר במשק הישראלי מטעם שר האור אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה קארין אלהרר, שקיבלה את הודעת הפסילה בעת שהותה בוועידת האקלים העולמית בגלזגו.
עו"ד פלמור (55) כיהנה במשך חמש שנים וחצי כמנכ"לית משרד המשפטים, כאשר השרה לשעבר ציפי לבני ושרת הפנים איילת שקד כיהנו כשרות המשרד. פלמור הייתה גם מנכ"לית בתי הדין הרבניים בשנים 2014-2015. כמו כן הייתה פרקליטה במחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ואף כיהנה כמנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים במשך 14 שנים.
עמיר פרץ (69) נפסל אף שכיהן כסגן ראש הממשלה, שר הביטחון, שר הכלכלה והתעשייה, השר להגנת הסביבה, יו"ר ההסתדרות וראש המועצה המקומית שדרות. הנימוק לפסילתו היה בשל הזיקה הפוליטית של פרץ לשר הביטחון בני גנץ שבחר בו לתפקיד ובשל העובדה כי לפרץ אין ניסיון עסקי וניהולי הדרוש לניהול חברה ממשלתית שמעסיקה 15 אלף איש ורושמת מכירות שנתיות בסך ארבעה מיליארד דולר
2 צפייה בגלריה
עמיר פרץ בבוקר שאחרי הבחירות
עמיר פרץ בבוקר שאחרי הבחירות
עמיר פרץ
(צילום: אבי רוקח)
גורם בכיר בממשלה אמר היום ל-ynet: "אני לא מבינה מה עובר על הוועדה למינויים. מדובר בשני מינויים ראויים ביותר. לא סביר שמי שידע לנהל את כל מערכת הביטחון בישראל ומי שניהלה את אחד ממשרדי הממשלה הגדולים והחשובים ביותר - ייפסלו לכהונה כראשי חברות במשק".
בראש ועדת המינויים לאישור הדירקטורים בחברות הממשלתיות מכהנת המשפטנית בלהה גילאור, שהייתה עד 2014 שופטת בבית המשפט המחוזי בחיפה. ב-2015 מונתה גילאור בידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, ליו"ר הוועדה לבדיקת המינויים בחברות הממשלתיות.
"נבחרת הדירקטורים" הושקה בנובמבר 2013 והקשיחה את אמות המידה למינוי אישים כדירקטורים בחברות הממשלתיות. על המועמד להיות בעל כישורים מתאימים, ניסיון רב בזירה העסקית והשכלה בתחום שבו הוא מועמד להתמנות כדירקטור בחברה ממשלתית.
מלשכת שרת האנרגיה נמסר: "עודכנתי יחד עם כלי התקשורת על החלטת ועדת המינויים שלא לאשר את מינוייה של אמי פלמור לדירקטוריון חברת החשמל. התנהלות רשות החברות לאורך כל התהליך היתה לא עניינית בלשון המעטה ונועדה מלכתחילה להכשיל את המינוי בכל דרך אפשרית, בין השאר דרך העברת תאריך מוטעה של התכנסות הוועדה וזאת למרות שהועברה הודעה כי בכוונתנו להעביר מכתב הנמקה משלים למינוי, סירוב לפרט את הסיבות למתן הניקוד לגברת פלמור וניהול התהליך כולו באופן לא שקוף ועל גבי התקשורת".
בלשכת שר האוצר ליברמן נמנעו מלהגיב על הפסילה.