פוט לוקר החלה לגבות כסף על שקיות: שקל לשקית אלבד (בד פלסטי) וחצי שקל לשקית נייר.
לקוח שפנה ל-ynet במאי טען שגילה כי החלו לגבות ברשת שקל על שקית אלבד שניתנת ללקוח בקופה בתום העסקה, לשם נשיאת הפריטים שנרכשו.
1 צפייה בגלריה
"סכום סמלי". פוט לוקר
"סכום סמלי". פוט לוקר
"סכום סמלי". פוט לוקר
(צילום: שוקה כהן)

הלקוח טען שהחיוב התגלה לו רק בחשבונית, שכן לטענתו העלות הזאת לא צוינה בשילוט בסניף בקניון הזהב בראשל"צ בו קנה. מבדיקה שערכנו בסניף אחר של הרשת בדיזנגוף סנטר, עלה שגם שם לא היה שילוט שמיידע לקוחות ששקית בד עולה כסף - אך גם לא היתה גבייה. כלומר, קיבלנו אז שקית אלבד בחינם.
למרות שקיבלנו שקית בד פלסטי ללא עלות, בפוט לוקר טענו בתגובה ששקית כזאת כן עולה כסף ברשת והגבייה עבורה קיימת ברשת מאז ומעולם ורק שקיות נייר ניתנות בה בחינם.
כעת נראה שתוקן השילוט ולקוחות מיודעים מראש שישנה גביית כסף על שקיות אלבד. אבל נוספה לפתע גבייה חדשה: חצי שקל על שקית נייר. למה? כי אפשר. ברשת טוענים לעידוד שימוש חוזר בשקיות, אבל בשקית נייר השימוש החוזר מוגבל.
הגבייה הזאת אגב נעשית בחנויות בלבד. במשלוח לא מחייבים על שקית.
גבייה על שקיות נשיאה זאת מדיניות שכיחה ברשתות המזון, שכן הן מחויבות לגבות כסף על פי חוק על שקיות פלסטיק: 10 אגורות לשקית. גם שקיות בד רב פעמיות עולות בהן כסף. לעומת זאת, זו בהחלט לא מדיניות שכיחה ברשתות האופנה.
לשם השוואה, קסטרו מחלקת ללקוחותיה שקיות בד ושקיות פלסטיק ללא עלות, ב-h&m וזארה מחלקים שקיות נייר ללא עלות, בפוקס (שהיא גם זכיינית פוט לוקר בישראל) תקבלו שקית פלסטיק ללא עלות וכך גם בגולף. גם באמריקן איגל מאותה קבוצה, מחלקים שקית נייר ללא עלות נוספת.
מפוט לוקר נמסר: "בהתאם למדיניות המותג העולמי, פוט לוקר שומרת על איכות הסביבה ואינה מחזיקה בשקיות מפלסטיק בחנויות. תוך שמירה על ערכים אלו, הרשת מציעה לרכוש שקיות נייר או אלבד בסכום סמלי לטובת עידוד שימוש חוזר".