פרשת פרויקט מעונות הסטודנטים בחיפה: הממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון, עמית גריידי, חתם מול היזם ג׳פרי פיטוסי על מתווה לתיקון הפרות החוק בפרויקט. זאת לאחר שבסוף אוקטובר האחרון התקבל מידע באגף להגנה על רוכשי הדירות במשרד, לפיו עלה חשד לביצוע עבירות על חוק המכר בפרויקט "סטפס" ברחוב חסן שוקרי 5 בחיפה, ועם קבלת המידע פתח גריידי בהליך מנהלי מול יזם הפרויקט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
השבוע הסתיים ההליך המנהלי בדרך של מתווה לתיקון כלל הליקויים והפרות החוק והוטל על היזם עיצום כספי בסך של 271 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
הדמיה של פרויקט "מעונות הסטודנטים" בעיר התחתית בחיפה
הדמיה של פרויקט "מעונות הסטודנטים" בעיר התחתית בחיפה
הדמיה של פרויקט "מעונות הסטודנטים" בעיר התחתית בחיפה
((צילום מסך מתוך יוטיוב))
במסגרת המתווה שנחתם הוחלט, בין היתר, כי היזם יאפשר לכל רוכש דירה בפרויקט לבטל את הרכישה ולקבל כספו חזרה; וכן שהיזם יחזיר לכל רוכשי הדירות בפרויקט כספים אשר נגבו מהם ועולים על 7% משווי הדירה, הסכום המקסימלי אשר החוק מאפשר למוכר דירה להחזיק מבלי לתת לרוכש בטוחה בגין הכספים. הדבר ייעשה בדרך של פנייה בכתב לכל הרוכשים הכוללת חישוב של ההחזר המגיע לכל רוכש.
עוד נקבע כי היזם יחזיר לכל רוכשי הדירות בפרויקט, אשר ביטלו את הרכישה במהלך הדרך, סכומים שנגבו מהם ביתר בכל הקשור להוצאות משפטיות ובהתאם למקסימום הקבוע בתקנות. בנוסף הוחלט כי פיטוסי יפנה לכל רוכשי הדירות ויעדכן את הסכמי המכר בפרטים החסרים בהם בהתאם להוראות חוק המכר.
גריידי מסר: "הדאגה שלנו היא לאינטרס הציבורי ולרוכשי הדירות. במקרה זה, החתימה על המתווה מול היזם מהווה פתרון לכלל הבעיות שעלו בהתקשרויות מול רוכשי הדירות. מצד אחד, היזם לקח אחריות על הליקויים והפרות החוק שנמצאו ופועל לתקן את כלל ההתקשרויות, בדרך של החזר כספים ומתן אפשרויות ביטול חוזים ללא פיצוי; ומצד שני, היזם ישלם עיצום כספי, כקבוע בחוק, אשר מטרתו גם להתריע כל מוכר דירה המבקש לעקוף את הוראות חוק המכר ולפגוע בציבור הרוכשים".