הפיטורים הגלובליים בענקית הרכב מארה"ב ג'נרל מוטורס מגיעים גם לישראל: ל-ynet נודע כי עשרות עובדים ממרכז הפיתוח של החברה שפועל בהרצליה יפוטרו בקרוב וכבר הוזמנו לשימוע לפני פיטורים.
המרכז החל את פעילותו ב-2008 ועוסק בין השאר בבחינת טכנולוגיות חדשות המפותחות בישראל עבור רכבי העתיד: בטכנולוגיות שמבוססות על בינה מלאכותית לניתוח נהיגה, מצלמות מתקדמות ולמידת מכונה. במרכז מועסקים יותר מ-800 מפתחים האמונים על פיתוח אלגוריתמים ותוכנה, שיוכלו לחזות במוצר שפיתחו בזמן אמת במכוניות הניסוי על כבישי ישראל.
1 צפייה בגלריה
חברת ג'נרל מוטורס
חברת ג'נרל מוטורס
חברת ג'נרל מוטורס
(צילום: AP)

מנכ"ל ג'נרל מוטורס ישראל עד לפני שנה היה גיל גולן, שהקים את המרכז בישראל עבור החברה ומונה לתפקיד מנהל הטכנולוגיה הראשי של ג'נרל מוטורס בארה"ב, תפקיד אותו עזב לאחר זמן קצר. בנוסף גולן ניהל קרן הון סיכון של ג'נרל מוטורס שמשקיעה בסטארטאפים ישראלים בתחום טכנולוגיות לתחבורה.
לפני חודש הובילה ג'נרל מוטורס גיוס של 39 מיליון דולר בסטרט-אפ הישראלי אדיוניקס - המפתח טכנולוגיה לשיפור ביצועי סוללות לרכב. פעילות נוספת בתחום שיווק ומכירת רכבי ג'נרל מוטורס מתבצעת בישראל באמצעות חברת UMI. גורמים מקורבים לחברה מסרו כי הפיטורים בישראל הם חלק מפיטורים גלובליים בחברה. יש לציין כי יצרניות הרכב האמריקניות חוו שנתיים קשות אחרי הקורונה בין השאר בגלל בעיות אספקה וחלפים ועד כה לא חזרו למכירות השיא שלהן לפני הקורונה.
בתגובה נמסר מג'נרל מוטורס ישראל כי "החברה נמצאת בהליך שינוי ארגוני שיאפשר לארגון לפתח במקצועיות ובמהירות מערכות מתקדמות לרכבים עתידיים חשמליים, אוטונומיים ומקושרים. מדובר על מהלך גלובלי במסגרתו בוחנים צמצום משרות גם בישראל. במרכז הישראלי ממשיכים לגייס לתפקידי פיתוח אלגוריתמים ותוכנה ולקחת חלק בעיצוב עולם התחבורה העתידי".