בית המשפט המחוזי מרכז אישר החודש הסדר פשרה מתוקן במסגרתו הוסכם כי חברת Gett (ג'יטי גטאקסי סיסטמס) תעניק לציבור המשתמשים באפליקציית גט פיצוי בסכום כספי כולל של 12 מיליון שקל. הפיצוי יינתן באמצעות זיכוי כספי שיעמוד לשימוש משתמשי אפליקציית Gett, תוך שהיתרה הלא מנוצלת של סכום הפיצוי תועבר לקרן לניהול וחלוקת כספים שהוקמה מכוח חוק תובענות ייצוגיות .
החלטת בית המשפט על ידי השופטת מיכל נד"ב ניתנה לאחר שבינואר 2024 הוגשה לבית המשפט בקשה לאישור הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2017, במסגרתה נטען כי בנסיעות בינעירוניות רבות שהיו כלולות במחירון משרד התחבורה גט לא אפשרה לנוסע העושה שימוש באפליקציית Gett להזמין את הנסיעה לפי המחיר האחיד הנקוב במחירון אלא רק לפי מונה, כאשר המשותף להן הו שמדובר בנסיעות שבהן נסיעה לפי מחירון משרד התחבורה תמיד או כמעט תמיד זולה יותר מאשר נסיעה לפי מונה.
נטען כי התנהלות זו של גט פגעה בזכותו של הנוסע לבצע את הנסיעה לפי מחיר המחירון, וכן היוותה משום הטעיה ואי גילוי של מידע מהותי. באפריל 2020 אישר בית המשפט את התובענה כייצוגית בעילות של הטעיה לפי חוק הגנת הצרכן ועוד. בנובמבר האחרון הגישו הצדדים הסדר פשרה מתוקן שכלל מספר תיקונים שאושרו.
במסגרת הסדר הפשרה המאושר הוסכם כי Gett תעניק לציבור פיצוי בסכום כספי כולל של 12 מיליון שקל. בשלב הראשון כלל משתמשי אפליקציית גט שביצעו לפחות נסיעה בינעירונית אחת בין השנים 2014-2019 (כולל) יקבלו באופן יזום על ידי גט, ללא צורך בביצוע פעולה כלשהי של הלקוח, זיכוי כספי בנסיעה הראשונה בסך של 6.69 שקל. תוקף הזיכוי יעמוד למשך 60 יום ממועד הזנת הזיכוי בחשבון המשתמש באפליקציה. הזיכוי ייזקף ויופחת מעלות הנסיעה הראשונה שתוזמן על ידי המשתמש ותשולם בכרטיס אשראי דרך האפליקציה. בד בבד עם הזנת הזיכוי לחשבון המשתמש, ייודע המשתמש על הזיכוי הכספי שהוענק לו כפיצוי במסגרת התובענה באמצעות הודעת פופ אפ באפליקציה.
מפסק הדין שאישר הסדר הפשרה עולה כי על פי הצהרת גט מדובר ב-1,769,036 משתמשים, כך שהזיכוי הכספי בסך של 6.69 שקל לכל משתמש מביא במצטבר לסך של כ-12 מיליון שקל.
חברת גט תיתן זיכוי זה לכלל הלקוחות הזכאים בתוך 15 יום מהמועד שבו הפך פסק הדין המאשר את הסדר הפשרה לסופי. כלומר, בעוד כ-60 יום לערך. בתום תקופת השלב הראשון יפקע תוקפו של כל זיכוי שהוזן לחשבון הלקוח ולא ממוש, תוך שהיתרה המצטברת של הזיכויים שלא נוצלו (ככל שיהיו כאלה) תוענק בשלב השני באמצעות זיכוי כספי שיוענק על ידי גט למשתמשי האפליקציה, בנסיעות ומשלוחים שייבחרו לפי שיקול דעת גט. זאת, מבין רשימה שמצורפת כנספח להסדר הפשרה. בשלב השלישי, ככל שבתום תקופת השלב השני תיוותר יתרה בלתי מנוצלת מתוך סכום הפיצוי, גט תעביר את סכום היתרה כתרומה כספית אל הקרן למטרות הנוגעות להגנת הצרכן. בנוסף, יועבר לקרן סך של 510 אלף שקל.
השופטת אישרה קבעה כי "הסדר הפשרה מביא לאכיפת הדין ולהרתעה מפני הפרתו נוכח סכום הפיצוי שעליו הוסכם... הסדר הפשרה אינו כולל הסדרה עתידית, נוכח העובדה שהחל מיום 20.5.2020 נכנס לתוקף מבנה תעריפים חדש בענף המוניות. במבנה התעריפים הנוכחי בוטל מחירון משרד התחבורה כך שהחל ממועד זה הנסיעה במונית מתומחרת רק לפי מונה... אני סבורה כי הסדר הפשרה הוא ראוי הוגן וסביר".
עוד הוחלט כי הגמול לבאי כוח התובע, עוה"ד מיכאל בך ורון לדרמן יופחת ויעמוד על סכום של 2.1 מיליון שקל בצירוף מע"מ (במקום כ-2.5 מיליון שקל ) וכי הגמול והחזר ההוצאות של התובע יופחת ויעמוד על כ-425 אלף שקל בצירוף מע"מ. את גט מייצגים עוה"ד מיכאל גינסבורג ועדי קרני שטרית ממשרד גולדפרב, גרוס, זליגמן ושות'.