הממונה על חדלות פירעון הגיש את עמדתו בתיק אמריקן לייזר, שנקלעה לחובות של עשרות מיליונים, וקבע שהוא תומך במתן צו עיכוב הליכים לחברה בלבד (ללא התייחסות לבעלי המניות) לפרק זמן של 21 ימים או עד למועד הדיון בבית המשפט, שבמסגרתו החברה בפיקוח מנהלי ההסדר שימונו יבחנו היתכנות וגיבוש של הסדר החוב המוצע.
עוד נחשף בעמדת נציגות הממונה, עוה"ד סיוון קאופמן ונעמה גור, מי הם מנהלי ההסדר המומלצים על ידן, אם בית המשפט ייעתר להמלצה לעיכוב הליכים. בין השמות שצויינו בעמדה: עו"ד איתן ארז, רו"ח אלון פרדקין, עו"ד יניב אינסל, עו"ד ישראל שפלר או רו"ח ועו"ד סיגל רוזן רכב.
1 צפייה בגלריה
הסרת שיער באמצעות לייזר
הסרת שיער באמצעות לייזר
הסרת שיער בלייזר
(צילום: shutterstock)
בין השאר צויין בעמדת הממונה כי קיימים קשיים בבקשת החברה, כאשר מתווה הסדר החוב המוצע לדבריו "לוטה בערפל. אין כלל מידע בנוגע לאופן ושיעור הדיבידנד שישולם לנושים". אשר לעיכוב הליכים אישי שהתבקש לבעלי מניות החברה מצוין בעמדת הממונה כי "קיימת אי בהירות בנוגע למשיכת דיבידנדים בסכומים גבוהים על ידי בעלי המניות, כולל בתקופות בהן לשיטת החברה נוצר מחסור עמוק בחברה".
עוד ציין הממונה בעמדתו כי "בחינה מדוקדקת של הבקשה מעלה תהיות בנוגע למצבה הכספי של החברה לאורך השנים, וכל אלה יבחנו, בהתאם לצורך, בשלב מתקדם".
עם זאת, חרף הקשיים, טען הממונה כי "יש לבחון את הבקשה בראייה כוללת של צמצום נזקים ככל שניתן, תוך מתן הזדמנות לאפשר פעולות התייעלות מהירות".
בנוסף נטען בעמדה כי "עמדתו של הממונה בדבר הסכמתו למתן צו עיכוב הליכים מבוססת על הצורך בראייה רחבה של היקפי הפעילות של החברה ותוך בחינת השיקולים וההשלכות העלולות להתרחש, לו נושי החברה ינקטו בפעולות עצמאיות והליכים נוספים לגביית כספים כנגד החברה העלולים לגרום לנזק מצרפי רב".
חברת א.מ.ל. אמריקן לייזר או בשמה המסחרי רשת "אמריקן לייזר" הגישה ביום שני האחרון לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לצו עיכוב הליכים לאחר שצברה התחייבויות בסך של כ-110 מיליון שקל. החברה מבקשת למנות לה מנהל הסדר.
מהבקשה עולה בין היתר כי הרשת חייבת לנושים בדין קדימה (עובדים, מס הכנסה, מעמ ועוד) כ-16.5 מיליון שקל, החוב לבנק הבינלאומי הינו בסך של כ-18.4 מיליון, חוב לבנק מזרחי טפחות בסך של כ-12 מיליון שקל, חוב לבנק לאומי בסך של כ-4.2 מיליון שקל וחוב לאמפא בסך של כ-7.8 מיליון שקל. החוב לנושים כלליים (ספקים, רופאי עיניים וחוב עתידי ללקוחות) עומד על כ-37 מיליון שקל. יש לציין כי מתוך סכום זה ההתחייבות ללקוחות בסך של כ-27 מיליון שקל היא התחייבות עתידית.
הרשת טענה במסגרת הבקשה שהוגשה באמצעות עוה"ד שלום גולדבלט, ליאת צרפתי שלום ורהב עין-דר כי מדובר בחברה מובילה בתחום האסתטיקה הרפואית, המתמחה בשני תחומים עיקריים: הסרת שיער בלייזר וניתוחים להסרת משקפי ראיה בלייזר, וכי לחברה ותק של 25 שנים.
החברה פועלת ב-20 סניפים בפריסה ארצית רחבה, מבאר שבע ואשדוד בדרום ועד לטבריה, עפולה והקריות בצפון, ותחת שורותיה עובדים כ-300 עובדים. הרשת ציינה כי מדובר בשוק (הסרת לייזר) אשר לרוב הרווחיות בו הינה רבה, כשההכנסות ממכירות בשנה (בארץ) הינן כ-850 מיליון שקל.