מגזין האופנה "ווג" הגדיר את ההמצאה שלה "פטנט חד פעמי וראשון מסוגו". אתר הלייף סטייל הנחשב "ALLURE" קבע שהיא "הגדירה מחדש את הדרך שבה לבשנו ניחוחות", ואפילו סולן מארון 5, אדם לוין, הפך למעריץ ומשתמש במוצרים שלה, אבל כמו כל סיפור סינדרלה – גם שובל שביט שפירו, סטודנטית משנקר שכבשה את העולם עם AMKIRI - קעקוע זמני עם ניחוח בושם, למדה על בשרה את המשפט האלמותי של "תהילה": "אתם רוצים להצליח? ובכן, לתהילה יש מחיר, וזה המקום שבו אתם מתחילים לשלם: בזיעה".
שובל, שהייתה כהגדרתה "תלמידת תיכון מופרעת עם יותר שעות בחוף הים ובשינקין מאשר בכיתת הלימוד", הפכה את עורה כשלמדה עיצוב תעשייתי בשנקר והפכה "חנונית של לימודים", כהגדרתה.

4 צפייה בגלריה
  שובל שביט שפירו
  שובל שביט שפירו
שובל שביט שפירו
(צילום: אורי גרון)




"מה שגרם לי למהפך, חוץ מהגיל והתובנות שמגיעות איתו, זו התשוקה", מסבירה שובל שלמדה בשנקר בין 2009 ל־2013. "ברגע שיש לך מקצוע שאתה מתלהב ממנו, אתה לא מחסיר ממנו דקה. בנוסף, היו לי מרצים מדהימים ובראשם פיני ליבוביץ' - הוא לימד אותי כל מה שאני יודעת ואיתגר אותי לחשוב כל הזמן כמו מעצבת ולא כמו סטודנטית. איתו הרגשתי שאני יכולה להגיע הכי רחוק שאפשר. כל כך רחוק, עד שאפילו הוא זרק לי פעם 'את חיה בסרט'".
שובל נולדה לפני 34 שנה, כבת בכורה לעליזה ודוד שביט, שניהלו במשך 17 שנה את חברת הקוסמטיקה "שביט" עד שנמכרה ל"סבוקלם". "ההורים שלי הצליחו מאוד בעסקים", היא נזכרת. "למרות הסיכון שכרוך בכל חיים של עצמאי, הם האמינו והעבירו אליי ולאחים שלי מסר, לפיו 'אם לא מנסים - לא מצליחים'".
4 צפייה בגלריה
(צילום: Dana Keren)
אחרי שסיימה איכשהו את התיכון ("הציונים שלי היו בסדר, כי ההורים שלי דאגו למורה פרטי בכל מקצוע") ואת השירות הצבאי בחיל החינוך, התכוננה לטיול הגדול בארצות הברית ובמקסיקו.
אבל רגע לפני שעלתה על המטוס, שובל התיישבה לשיחה רצינית עם אביה כדי להבין לאן מועדות פניה. "שאלתי אותו האם הוא מצפה ממני להמשיך את העסק שלהם? והוא אמר לי: 'מה פתאום? את מאוד מוכשרת בזכות עצמך. עשי מה שאת רוצה, רק תעבדי ותעמדי על הרגליים שלך'.
הלימודים היו מאוד תובעניים אבל נהניתי מכל רגע כי הנושאים ריתקו אותי. זה נכון שקיימת שם תחרות אבל לא חוויתי אותה על בשרי. התחברתי לכמה בנות שעד היום הן חברותיי טובות – והתמקדתי בעיקר בלימודים. למזלי, ההורים שלי תמכו בי לאורך כל התואר. בלי העזרה שלהם יכול להיות שהייתי נושרת, כמו סטודנטים רבים שהתחילו את התואר ולא סיימו".

קעקוע ריחני זמני

הפטנט של שובל AMKIRI - הוא קעקוע זמני בעל ניחוח של בושם. המותג, שפותח בשיתוף פעולה טרנס־אטלנטי עם יצרנית הבשמים הגדולה בעולם, IFF, מבוסס על טכנולוגיה מהפכנית ופורמולה ייחודית, היפואלרגנית, טבעונית, נטולת אלכוהול ועמידה בפני זיעה ומים.
הפורמולה הזאת היא שמעניקה תוספת של צבע וניחוח, המשתלבים יחד לקעקוע זמני ומדויק
4 צפייה בגלריה
(צילום: סטודיו דג הזהב)
שנשאר על הגוף בין 24-48 שעות. אפשר להתקלח ולשחות איתו. ניחוח הבושם נשאר לכל הפחות עד 12 שעות.
יש לך קעקועים?
"לא. אני דור שלישי לשואה, אז קעקועים זה ביג נו נו. הייתה תקופה שבה התגוררתי בברלין ונחשפתי לתרבות הזו. חשבתי מה אפשר לחדש בתחום, ובזכות הניסיון של הוריי בקוסמטיקה עלה לי באופן טבעי עניין הריח. אמא שלי היא כימאית, והיא עזרה לי לכתוב את הפטנט. אבא שלי הוא יותר על הצד העסקי, ולקחתי ממנו המון ידע. התוצאה היא הצלחה מאוד גדולה בעולם, בעיקר בארה"ב. הסלבס עפים על זה".
מי הידוענים?
"למשל, אדם לוין, סולן מארון 5. זה הפתיע כי לא שלחנו לו בכלל את המוצר. הוא מצא אותו לבד והחליט להשתמש. כשראיתי את זה, צרחתי משמחה ובמשך שבוע שלם שמעתי כל הזמן רק את השירים שלו".
מי עוד?
"ליאור סושרד, מאיה ורטהיימר, מור סילבר, מייקל לואיס, הדר ברייר (חתונה ממבט ראשון) שרונה מרלין (כנ"ל) ועוד".
איזה ציון קיבלת על עבודת הגמר הזו?
"קיבלתי רק 92. כמובן שהתאכזבתי כי מאוד רציתי 100".
על מה הורידו לך ציון?
"הם אמרו שזה מסחרי מדי. יכול להיות שזה בגלל שבעלי, שהוא מפיק ובמאי, הפיק לי את הסרטון".
נעלבת?
"להיפך. כשהם אמרו שזה מסחרי - הבנתי שעליתי פה על משהו".
4 צפייה בגלריה
(צילום: Dana Keren)
כיום, לצד עבודתה בחברה שהקימה ותפקידה כמנטורית במסלול יזמות בשנקר, שובל מסתכלת קדימה ומתכננת את הצעדים הבאים שלה עם בעלה יואב והתינוק שלהם מייקי.
איפה נראה אותך בעוד עשור?
"תל אביב היא העיר הכי טובה בעולם, ואני מקווה לגור פה כל חיי. גם המשפחה של בעלי הם דור 11 בישראל, אז לא נראה לי שנלך לשום מקום. נכון שכיף לגור בחו"ל, אבל אני קשורה למשפחה ולמדינה. חוץ מזה, אני אוהבת לגור קרוב לים ובניו יורק אין ים, אז נראה לי שנישאר כאן ליד הגלים".
כמה זה עולה ואיפה ניתן לרכוש את הקעקוע שלך למעוניינים?
החל מ־125 שקלים לסט, להשיג באתר