הוועדה לבחירת מינויים ברשות החברות פסלה היום (ה') את מינוייהם של ינון אהרוני למנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, ושל ד"ר דניאלה חיון יחזקאלי למנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה. הוועדה מנתה מספר נימוקים להחלטותיה ובהם אי עמידה בתנאי הסף.
אהרוני מונה במאי 2023 כמנכ"ל משרד הרווחה. מדובר במינוי של ש"ס שהוא לא פוליטי. הוא שימש קודם למינויו במשך ארבע שנים כסמנכ"ל בכיר במשרד הרווחה ואחר כך כיהן כמ"מ המנכ"ל. קודם לכן שימש בשורת תפקידים בתחומי המינהל ומשאבי האנוש בחברות הייטק ובשירות הציבורי. ב-11 ביולי 2024 אישרה מועצת האיתור לבחירת מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי את המלצת ועדת האיתור למנות את אהרוני. המוסד לביטוח לאומי פועל זה שנה וחצי ללא מנכ"ל קבוע מאז פרישתו של מאיר שפיגלר בעקבות מינויו באוקטובר 2022 כמנכ"ל חברת החשמל. אהרוני הוא מועמדו של שר העבודה יואב בן צור.
1 צפייה בגלריה
ביטוח לאומי בת"א
ביטוח לאומי בת"א
ביטוח לאומי בת"א
מלשכת שר העבודה בן צור נמסר על פסילת אהרוני כי "לאחר שוועדת המינויים של מועצת הביטוח לאומי המליצה פה אחד בפני השר על אהרוני כמעומד המתאים ביותר לכהן כמנכ"ל, ואף בהמלצתם חברי הוועדה ציינו כי לאהרוני (מנכ"ל משרד הרווחה כיום) יש ניסיון רב בתחום החברתי ובתחום הסוציאלי, ויכול להביא ערך מוסף לאתגרים ולפעילות השוטפת של הארגון, השר קיבל את ההמלצה והגיש את מועמדותו בפני ועדת המינויים. איננו יודעים מי דאג לתדרך את התקשורת בהליך לא תקין על פסילתו והנימוקים לכך, אך עד לרגע זה לא התקבל בלשכת השר פרוטוקול הוועדה והנימוקים לפסילה".
חיון יחזקאלי היא סמנכ"לית הטכנולוגיה של חברת אינספירה המפתחת טכנולוגיות לטיפול בחולים עם כשל נשימתי. היא בעלת תואר שלישי בביולוגיה והיתה חוקרת בטכניון. המל"ג פועלת בלא מנכ"ל קבוע זה חמש שנים. ועדת האיתור לתפקיד המליצה על שלושה מועמדים, ובהם גם היא.
מלשכת שר החינוך ויו"ר המל"ג, יואב קיש, נמסר על פסילת חיון יחזקאלי: "מדובר במועמדת ראויה. בנוסף, על רקע הייצוג הדליל של נשים בעמדות מפתח בכירות, מצער מאוד לשמוע כי כאשר נבחרת אישה לתפקיד מנכ"לית על ידי ועדת איתור, היא נפסלת על ידי הוועדה לבחירת מינויים ברשות החברות".