ימים ספורים לפני פרישתו מינה היום החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, את יובל רז לסגן בכיר לחשב הכללי, הממונה על חטיבת תשתיות ופרויקטים. רז יחליף בתפקיד את נחמיה קינד, שהודיע על סיום תפקידו באגף.
יצוין כי שר האוצר ישראל כץ, עדיין לא מינה מחליף לחזקיהו שיעזוב את משרד האוצר סמוך ליום הכיפורים. החשב הכללי של המדינה הוא האחראי לניהול 460 מיליארד שקל של תקציב המדינה וכל חובותיה, והוא האחראי גם לגיוס הלוואות ורוכשים לאגרות החוב של המדינה, שלאחרונה הונפקו לראשונה לטווח של 100 שנים, עד לשנת 2120.
3 צפייה בגלריה
יובל רז
יובל רז
יובל רז
(צילום: דוברות משרד האוצר)
המתמנה לסגן הבכיר של החשב כעת, יובל רז, מכהן בשש השנים האחרונות כסגן בכיר לחשב הכללי כאחראי על חטיבת ביטחון ומינהל. במסגרת זו עבד מול משרדי הממשלה הביטחוניים ומשרדי המטה, ובין היתר הוביל מטעם אגף החשב הכללי את הפרטת חברת תע"ש, את הבוררות בין המדינה לבין מפעלי ים המלח על התמלוגים, ואת הסדרת נושא הקניין הרוחני של הממשלה. קודם לכן שימש כעוזר החשבת הכללית וכרכז משרדים כלכליים באגף. רז בן 42, בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר שני במינהל עסקים.
3 צפייה בגלריה
רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר
רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר
רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר
(צילום: גיל יוחנן)
נחמיה קינד, שעוזב לאחר 15 שנות שירות באגף החשב הכללי, הוביל במהלך שנותיו כמנהל חטיבת הפרויקטים מכרזי PPP רבים ומורכבים, ובהם מכרזי הרכבת הקלה בירושלים (קו ירוק, קנייה חוזרת של הקו האדום), כביש הגישה החדש לירושלים (כביש 16) ומכרזי הנתיבים המהירים בכניסה לגוש דן. עוד הוביל קינד את הסדר הנכסים בין המדינה לבין חברת החשמל ופרויקטים בתחומי האנרגיה והמים.
3 צפייה בגלריה
נחמיה קינד
נחמיה קינד
נחמיה קינד
(צילום: דוברות משרד האוצר)
החשב הכללי רוני חזקיהו הודה לנחמיה על שנותיו עתירות ההישגים לטובת המדינה, איחל ליובל הצלחה במילוי התפקיד החדש והמרכזי באגף וציין כי הוא סמוך ובטוח שיבצע תפקיד זה על הצד הטוב ביותר, כפי שעשה בתפקידיו הקודמים.