אל על פרסמה הבוקר (רביעי) את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של שנת 2024. ההכנסות והרווחים של החברה ממשיכים לגדול על רקע ביטולי הטיסות וההגעה בכלל של חברות התעופה הזרות לישראל. הכנסותיה של אל על עמדו על 738 מיליון דולר, זינוק של 48% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועלייה של 9% לעומת הרבעון הרביעי של 2023, שהיה מצוין גם הוא.
הרווח הנקי של אל על עמד על 80 מיליון דולר, לעומת הפסד של 34.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2023, ורווח של 39.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי בשנה הקודמת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מטוס דרימליינר של אל על
מטוס דרימליינר של אל על
אל על
(צילום: shutterstock)
בחברה מסבירים את הנתונים המצוינים בכל ששיעור התפוסה גדל לכ-93% לעומת 85% ברבעון המקביל, וכן היצע המושבים במטוסי החברה גדל ב-15% כדי להתאים אותו לביקושים הגדולים. אל על מצפה שגם ברבעון השני הביקושים לטיסות יהיו גבוהים משמעותית.
הרווח התפעולי של אל על ברבעון הראשון - 120 מיליון דולר, בהשוואה ל-8 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל של 2023, ו-84 מיליון דולר ברבעון האחרון של השנה הקודמת. הכנסות החברה מפעילות המטענים שלה גדלו אף הן והסתכמו ב-75.7 מיליון דולר. בחברה אומרים כי הגידול נובע מהביקוש הגדול להטסת מטענים בזמן המלחמה.
תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת גדל בצורה משמעותית מ-69 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2023 ל-376 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024.
מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה: "כשמונה חודשים לאחר פרוץ המלחמה, ענף התעופה הישראלי עדיין חווה חוסר יציבות לאור התמשכות ביטולי הטיסות של החברות הזרות לארץ. מצב זה יוצר משבר אמיתי בקרב ציבור הצרכנים בישראל שהזמינו טיסות מחברות אלה ובמקרים רבים נותרים ללא מענה ופונים לאל על ברגע האחרון. אנו פועלים באינטנסיביות להגדלת היצע המושבים. אני קוראת לחברות הזרות להחזיר את טיסותיהן לישראל ואת היציבות לשוק התעופה האיזורי. אני מאמינה שיש להן מחויבות לציבור הישראלי ובהינתן התקופה הארוכה שהן נעדרות מישראל, נדרשת החלטה אמיצה ונכונה של הנהלות החברות לחזור לאלתר".
ינקלה שחר, סמנכ"ל כספים אל על: "התוצאות הכספיות ברבעון הראשון מוסיפות לחזק את מבנה ההון של החברה ואת חוסנה הפיננסי. יחד עם גיוס ההון על סך של כ-140 מיליון דולר בתחילת אפריל באמצעות הנפקת מניות וכתבי אופציות, הונה של החברה בתום הרבעון השני לשנת 2024 צפוי להיות חיובי, לראשונה מאז דצמבר 2019. אלה הם פרמטרים קריטיים לטובת המשך התפתחות החברה ומימוש המטרות האסטרטגיות ארוכות הטווח שלנו, וביניהן תוכנית ההצטיידות שתסייע לחברה לתת מענה הולם למצב המאתגר בו מצויה ישראל, מתוך אחריות לשמירה על הגשר האווירי לעולם".
ועידת האנשים של המדינה 2024 - מחברים את השברים
(צילום: סנטרל הפקות)