בשיתוף בנק הפועלים
עמית בחובר עם טיפים לעסקים קטנים
(צילום: אסף מגל)
יש לכם אתר מושקע, אתם מחוברים לכל הרשתות החברתיות, מקפידים להיות בהן פעילים, אבל משהו לא עובד. יש הרבה כניסות לאתר ואפילו כמות נאה של לייקים בפייסבוק ובאינסטגרם, ובכל זאת – לא נראה שהרשתות החברתיות מביאות לכם לקוחות ומכירות.
מה אתם עושים לא נכון, אתם בוודאי שואלים? בואו ללמוד מהבלוגר ומשפיען הרשת עמית בחובר כיצד אפשר בכמה צעדים פשוטים להרחיב את קהל הלקוחות ולהגדיל את המכירות באמצעות הרשתות החברתיות. צפו בכתבה בראש העמוד

טיפ ראשון: אל תזניחו את הביו שלכם

לכל בית עסק יש קורות חיים, ביו (bio), שאמורים לכלול ביוגרפיה קצרה ומידע אינפורמטיבי על בית העסק. חשוב להשקיע בביו העסקי, אומר בחובר ומדגיש כי הוא המפתח להרחבת קהל הלקוחות. קורות חיים מוצלחים אמורים לכלול מילות מפתח שמייצגים את בית העסק ואת כל המידע (בעברית!) שהלקוח זקוק לו כדי להגיע אליכם – מספרי טלפון, שעות פעילות מעודכנות והוראות הגעה.
את הוראות ההגעה מציע בחובר לקשר לאפליקציה של הוויז (waze), "וגם לא יזיק קישור לוואטסאפ", מוסיף בחובר ומסביר כי הוואטסאפ הוא כלי שיווקי חזק מאוד. עוד על חשיבות הוואטסאפ לבית העסק - בהמשך.

טיפ שני: תמונת פרופיל של הכלב? לא בבית העסק!

אחד ההיבטים החשובים בכל בית העסק הוא הנראות הדיגיטלית שלו. לתמונת הפרופיל העסקית, אומר בחובר, יש חשיבות רבה לנראות הזו. זהו למעשה כרטיס הביקור של בית העסק שיעזור לכם להתבלט ולמשוך לקוחות ברשתות החברתיות.
"תמונת פרופיל מוצלחת צריכה להתאים לעסק ולהעביר את מה שיש בו. הרבה אנשים משתמשים בתמונה של התינוק או של גור הכלבים שלהם, זה לא מתאים".
1 צפייה בגלריה
לסגור עסקה באינסטגרם: כך תגדילו מכירות ברשתות החברתיות
לסגור עסקה באינסטגרם: כך תגדילו מכירות ברשתות החברתיות
לסגור עסקה באינסטגרם: כך תגדילו מכירות ברשתות החברתיות
(צילום: Jirapong Manustrong, Shutterstock)
תמונה מייצגת טובה של בית העסק צריכה למשוך את העין. לא לשכוח, אומר בחובר, שזו תמונה קטנה ולכן היא צריכה להיות ברורה ולא מקושקשת מידי. ועוד טיפ חשוב: להקפיד לשמור על תמונת פרופיל זהה בכל הרשתות החברתיות ולא לגוון בין כמה תמונות בכל רשת חברתית, כי זה עלול לבלבל את הלקוחות.

טיפ שלישי: לפוסטים חיים משל עצמם

לכל פוסט שאתם מעלים יש חיים נפרדים מעמוד הפייסבוק או האינסטגרם העסקי שלכם. כלומר, מסביר בחובר, הפוסטים יכולים להופיע בפיד או בחיפוש ברשתות החברתיות כשהם מנותקים מכל הקשר לבית העסק. לכן יש להקפיד שלכל פוסט שאתם מעלים יהיה חיבור לבית העסק עם כל המידע הנחוץ. כך למשל, אם אתם רוצים לקדם את הקפה החדש על בסיס שיבולת שועל של בית העסק שלכם – זה לא הזמן להתפייט, רשמו את הפרטים המלאים שיעזרו ללקוחות להגיע לבית הקפה.

טיפ רביעי: תעבירו את העסק לוואטסאפ

כפי שהזכרנו בטיפ הראשון – הוואטסאפ הוא כבר מזמן לא רק אפליקציה להעברת מסרים מהירים, אלא כלי שיווקי חזק ורצוי שכל בית עסק יאמץ אותו. "הרבה אנשים קונים היום דרך הוואטסאפ", מסביר בחובר. "זה הכלי שיש בו הכי הרבה אמון, כי המוכר עונה לנו באותה רגע, שולח לנו לינק והכל כתוב, רשום, חתום ונעוץ". ניהול תקשורת עם הלקוחות באמצעות הוואטסאפ הוא יעיל, אפקטיבי ושקוף. בחובר אף ממליץ להפעיל צ'ט בוט, זוהי מערכת אוטומטית קלה מאוד לתפעול, שעונה ללקוחות על שאלות נפוצות.

טיפ חמישי: חברו בין הפייסבוק לאינסטגרם

פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, טוויטר, וואטסאפ – שפע הרשתות החברתיות מאפשר לנו חשיפה גדולה מאי פעם ללקוחות, אבל היא גם מעמיסה עלינו, בעלי העסקים, עבודת תוכן. בואו נודה - ניהול של כמה חשבונות ברשתות החברתיות הוא מאתגר, ובעלי עסקים רבים מעדיפים להתמקד ברשת אחת ומזניחים את האחרות, שנותרות ריקות מפוסטים ופעילות.
זו בדיוק הסיבה, אומר בחובר, שחיבור בין חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם העסקי יפתרו את הבעיה. הוא ישמור לפחות על שני חשבונות פעילים על ידי שיתוף של פוסטים מרשת אחת לאחרת, מה שנקרא "קרוס-פוסטינג".
בחובר מציין כלי שיווקי יעיל במיוחד שפייסבוק השיקה לפני חצי שנה – שיתוף אוטומטי של הרילס, אותם סרטונים קצרים וקליטים, מחשבון האינסטגרם לפייסבוק.

טיפ בונוס: אל תשכחו את המטלפנים

אנחנו אמנם חיים בעידן דיגיטלי שמתנהל רובו ככולו דרך הרשתות החברתיות, אבל לטלפון עדיין שמור מקום של כבוד, ובקרב בתי עסק רבים הוא עדיין כלי עיקרי להתקשרות עם לקוחות. "אם הלקוחות שלכם מגיעים דרך הטלפון, המספר חייב להופיע בכל פוסט, רילס ותיאור של העסק, והוא חייב להיות ברור כך שיוכלו לפנות אליכם", אומר בחובר.
צפו בכתבה בראש העמוד
בשיתוף בנק הפועלים