"לא יחסר בשר בקר בחג, נדאג להשלים את החוסר מהבקר המקומי". אמר ל"ממון" ו-ynet מנכ"ל מועצת הבקר איציק שניידר, לאחר פרסומים אודות מחסור צפוי בבקר מיובא וחשש לעליית מחירים, בשל הקושי של משגיחי הכשרות להגיע לחו"ל.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שניידר הורה לכנס את דירקטוריון המועצה היום לדיון חירום בזום: "האחריות ‏שלנו ‏היא ‏להבטיח ‏אספקת ‏בשר ‏טרי.‏ נוודא‏ שרשתות שיווק שלא‏ הצליחו‏ לייבא‏, לא‏ ינצלו ‏את‏ המצב ‏ויעלו ‏מחירים".
1 צפייה בגלריה
תמונה של בחירה של בשרים אצל הקצב
תמונה של בחירה של בשרים אצל הקצב
בשרים בסופמרקט
(צילום: Shutterstock)
בזימון נכתב כי "שוב נוכח הציבור ומקבלי ההחלטות כמה חשוב לשמור על החקלאות המקומית שרק היא תבטיח את ביטחון המזון בכל מצב. כפי שנהגנו כשהשלמנו את המחסור בגל הראשון של הקורונה, ננהג גם לקראת החגים".
יש לציין כי כיום רשתות השיווק הגדולות מבצעות יבוא עצמי של בשר כדוגמת שופרסל ואנגוס מארגנטינה, רמי לוי מפולין וכו', שנמכר בחלקו על חשבון הגידול המקומי.
ליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, אמר ל"ממון" ול-ynet כי "סכנת המחסור בבשר טרי היא תולדה של מדיניות הממשלה בשנים האחרונות הננקטת תחת לחץ היבואנים, לצמצום מכוון של ענף הבשר הישראלי. התוצאה היא שוק שנשלט על ידי שחקנים בודדים העושים בו כבשלהם, ושאינו יודע להגיב למצבי קיצון כמו משבר בריאותי עולמי.
"כולי תקווה שנלמד את השיעור החשוב שזימנה לנו מגפת הקורונה ונבין את התוצאות העגומות של הישענות השוק על בשר מיובא. אם מדיניות היבוא הפרוע תימשך, אזי כאשר בעתיד יבקש הציבור להישען עליה פעם נוספת בעת משבר, הוא יגלה כי לא נותר עוד מי שיספק את צרכיו. אני קורא לממשלה, ומשרד האוצר, לחשב מסלול מחדש ולהבין כי העדפת תוצרת ישראלית היא המעשה הנכון".