ברנאר ארנו, האדם השלישי הכי עשיר בעולם והבעלים של ענקית האופנה לואי ויטון, נמצא בשלבים מתקדמים לרכישת מועדון הכדורגל פריז FC מהליגה השנייה בצרפת.
על פי הדיווחים, ארנו מתכוון לרכוש כ-55% מהמועדון באמצעות חברת האחזקות של לואי ויטון, Agache, ולאחר מכן לרכוש את חלקו של יו"ר המועדון הנוכחי, פייר פרצ'י, העומד על 30%.
1 צפייה בגלריה
ברנרד ארנו
ברנרד ארנו
ברנאר ארנו
(צילום: AP)
ארנו לא יהיה לבד בעסקה, ויצרף לידו חברה שהפכה למומחית בעולם הכדורגל, רד בול, שידועה בהשקעותיה בענפי ספורט שונים. חברת המשקאות צפויה לרכוש כ-15% מפריז FC.
כיום מחזיקה רד בול במספר קבוצות כדורגל ברחבי העולם, ביניהן לייפציג הגרמנית, זלצבורג האוסטרית, ניו יורק רד בולס, וכן חלק מלידס יונייטד האנגלית.
פריז FC, שנוסדה ב-1972, מובילה כעת את הליגה השנייה בצרפת, וכוונתה היא להעפיל לליגה הראשונה. המועדון ידוע באקדמיית הנוער המפותחת שלו, שמאתרת כישרונות צעירים מרחבי איזור פריז. על פי דיווחים בעיתון הספורט הצרפתי L'Equipe, הבעלים החדשים מתכננים להשקיע בין 100 ל-200 מיליון אירו במועדון במהלך השנים הקרובות, במטרה להעלותו לליגה הראשונה ובעתיד ולהשתתף בליגת האלופות.
ההשקעה בפריז FC מהווה חלק ממגמה רחבה יותר של כניסת משפחת ארנו וקבוצת לואי ויטון לעולם הספורט. לאחרונה, לואי ויטון חתמה על חוזה חסות בשווי של כמיליארד דולר עם פורמולה 1 למשך עשור, וקודם לכן הייתה גם נותנת חסות מרכזית למשחקים האולימפיים והפראלימפיים שנערכו בפריז בקיץ האחרון.
עם השקעה זו, משפחת ארנו מצטרפת למשפחות עשירות אחרות המחזיקות במועדוני כדורגל בצרפת, כמו משפחת פינו, הבעלים של קבוצת סטאד רן באמצעות חברת ההשקעות המשפחתית.
ארנו בן ה-75 בנה את אימפריית היוקרה שלו, שכוללת למעלה מ-70 מותגים בעולם, וביניהם לואי ויטון, טיפאני ודיור, אחרי שרכש מספר חברות יוקרה יריבות וטיפח דורות של מעצבי אופנה. הונו האישי הפך אותו בשלב מסוים לאדם העשיר בעולם, כשהוא חצה את רף 200 מיליארד הדולרים. LVMH בה הוא מחזיק, ומשמש גם כמנכ"ל שלה, מוערכת בכמעט חצי טריליון דולר. אפילו בשנת 2023, שנחשבה לשנת שפל בשווקים בעקבות יוקר המחיה ברחבי העולם, מניית LVHM עלתה ב-15%, מה שהדגיש את חוסנה. כיום הונו מוערך ב-182 מיליארד דולר.