יו"ר חברת החשמל דב בהרב הודיע היום (שלישי) על התפטרותו מהתפקיד, שלושה שבועות בלבד לאחר שנבחר אליו. במכתב ההתפטרות ציין כי "לפני פחות משלושה שבועות, בישיבה בה בחרתם בי לכהן כיו"ר החברה, הבטחתי להביא לתפקיד יכולות ניהול שיתרמו לביצועי החברה, להמשך יישום הרפורמה ולהוספת שינויים פורצי דרך בחברה הממשלתית הגדולה בישראל".
"הגעתי נכון להתמודד עם עבודה קשה ואתגרים ניהוליים מורכבים, אך לצערי הרב בשבועות הקצרים אך האינטנסיביים שעברו מאז בחירתי, אשר במהלכם התנהל הליך לבחירת מנכ"ל לחברה והליך איתור להחלפת מזכיר דירקטוריון החברה - נחשפתי למעורבות אגרסיבית של שיקולים פוליטיים בקרב חברי דירקטוריון וגורמים בהנהלת החברה כמוה לא ראיתי באף אחד מהתפקידים הבכירים שמילאתי בחברות מובילות במשק. למיטב שיפוטי התנהלות זו עלולה לפגוע בחברה ובניהול התקין שלה. לאור זאת החלטתי לעזוב באופן מיידי את החברה והדירקטוריון".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

1 צפייה בגלריה
דב בהרב
דב בהרב
בהרב. רומן קצר
(צילום: באדיבות חברת החשמל)
לפני כשבועיים אישר הדירקטוריון למנות את מאיר שפיגלר כמנכ"ל החברה. שפיגלר זכה לתמיכה של שר האוצר אביגדור ליברמן, שעיכב בתחילה את מינויו של בהרבה לתפקיד היו"ר.
כפי שנחשף בכלכליסט, ישיבת הדירקטוריון לבחירת מנכ"ל החברה הייתה סוערת, דירקטורים יצאו החוצה וקיימו התייעצויות. מנכ"ל החברה הפורש, עופר בלוך, התפרץ בזעם לחדר הישיבות ומחה על ההליך. לבסוף סוכם שבלוך יישאר בתפקידו עד לסום מאי 2022 כפי שכבר סוכם איתו.
יתירה מכך, בשבועות האחרונים נעשה ניסיון להחליף את מזכיר חברת החשמל ניר גולדשטיין ולמנות את מור חלוץ, שהיתה בעבר יועצת של יובל שטייניץ. בהרב ביקש שגולדשטיין יישאר בתפקידו לתקופה הקרובה בה נכנסים לחברה יו"ר ומנכ"ל חדש, ואף קיבל גיבוי לכך מהיועצת המשפטית של החברה. עם זאת, גורמים בחברה תבעו להציג על כך חוות דעת מקצועית.