טלוויזיות ומחשבים ניידים - OUT, קופסאות שימורים ומוצרים נוספים למזווה - IN. סוכנות הידיעות בלומברג פרסמה חלק מנתוני רכישות המוצרים של לקוחות אמזון במסגרת ה-Prime Day, השני השנה שערכה החברה ביומיים האחרונים, אותו כינתה Prime Early Access Sale, ואפשר לראות בבירור שהאינפלציה בארצות הברית נותנת את אותותיה.
על פי הנתונים, פחות ופחות אנשים קנו מוצרי חשמל, גם אם היו במבצעי הנחה משמעותיים מאוד, והעדיפו לרכוש פריטים זולים או מתנות במחיר סביר. מחיר ההזמנה הממוצעת אתמול בניו יורק בשעה 13:00 (שעון ארה"ב) עמד על 46.44 דולר, ירידה של 23 אחוזים לעומת המכירות ב"פריים דיי" הקודם שנערך רק לפני ארבעה חודשים, כך על פי חברת Numerator, שערכה את הבדיקה על היקף של 19,512 הזמנות בקרב 9,500 משקי בית. האירוע הנוכחי התקיים ב-15 מדינות, אבל ישראל לא הייתה ביניהן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
(צילום מסך מהאתר)
בשנים האחרונות אמזון יצאה בפריים דיי אחד בשנה, בדרך כלל בחודש יולי כפי שהיה גם השנה, וכעת נראה כי ענקית האונליין מנסה להשיג את מתחרותיה לקראת עונת הקניות הקרובה בחגים. וולמארט הודיעה בשבוע שעבר שהיא תתחיל את מבצעי החגים שלה כבר בחודש הבא, וטארגט ערכה את ה-"Deal Days" שלה ב-6-8 באוקטובר.
השקת ימי מכירות מוזלות לחגים באוקטובר אמורה לסייע לחברה למשוך קונים רבים בארה"ב שמחכים לימי ההנחות האלה, מסבירים גורמים בשוק האמריקני. זאת, על רקע האטה במכירות אונליין בארה"ב ובאלה של אמזון בפרט מאז תום מגפת הקורונה.
הצרכנים מתמודדים עם האינפלציה הגבוהה ביותר מזה כ-40 שנה בארצות הברית, ומתכננים כיצד להקטין את הוצאותיהם. לפי Adobe, ההוצאות המקוונות בארה"ב בנובמבר ודצמבר גדלו ב-2.5 אחוזים בלבד השנה ל-209.7 מיליארד דולר, לעומת 8.6 אחוזים בתקופה המקבילה אשתקד.
"כולם מרגישים צביטה של אינפלציה", אמר ג'אמיל גאני, סגן נשיא אמזון פריים, אך מצד שני טען כי מינויי אמזון ביצעו קניות במהלך הפריים דיי וקנו לא רק מה "שהם היו צריכים, אלא גם מה שהם רצו".
2 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
אמזון
(צילום: AP)
קריסטין מקגארת', מומחית לקניות אונליין באתר Blackfriday.com, שעוקב אחרי מבצעים מיוחדים, אמרה כי "אמזון הציעה כמה עסקאות טובות על טלוויזיות ומחשבים ניידים, אבל זה לא הספיק כדי לשכנע את הצרכנים לקנות אותם. האם אלה מוצרים שאנשים מחפשים לקנות עכשיו כשהם מודאגים בנוגע ליכולת שלהם לשלם בפעם הבאה במכולת?".
אמזון השיקה לראשונה את Prime Day בשנת 2015 במטרה למשוך מינויים חדשים שישלמו 139 דולר בשנה עבור הנחות במשלוחים, יקבלו את אפליקציית הסטרימינג של החברה והטבות נוספות. האירוע מאפשר לחברה להעמיק את הקשר שלה עם לקוחותיה עוד לפני תקופת החגים על ידי הצעת מבצעים על גאדג'טים שלה ומוצרים אחרים.
נתח מכירות האונליין של אמזון עומד על 37.8% מכלל המכירות בארה"ב, פי 6 יותר מ-Walmart, שנמצאת במקום השני. בניסיון לשמור על הפער הזה בזמן שיריבותיה משפרות את פעילות האונליין שלהן, נראה שענקית הסחר האלקטרוני משיקה כלים חדשים שיעזרו למוכרים שלה להגביר את קצב המכירות שלהם.