הקורונה פוגעת אנושות בדואר ישראל: החברה מסכמת את החציון הראשון של 2020 עם הפסד נקי של 163 מיליון שקל, אל מול הפסד נקי של 13 מיליון שקל בחציון המקביל - כך עולה מהדו"ח שפרסמה היום (ה') החברה. הדו"ח מתפרסם על רקע תהליך הפרטת החברה ומכירת 20% ממניותיה למשקיע חיצוני.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הכנסות החברה ירדו ב-18% לעומת החציון המקביל, ועמדו על 744 מיליון שקל. עם זאת, עלות ההכנסות ירדה רק ב-6% ועל כן סיימה החברה בהפסד גולמי של 66 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 46 מיליון שקל בחציון המקביל. הוצאות המכירה והשיווק בחציון הראשון נחתכו ב-50% לעומת החציון המקביל והסתכמו ב-5 מיליון שקל. החברה מציגה הפסד תפעולי של 117 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-9 מיליון שקל בחציון המקביל.
החברה מציגה EBITDA שלילי של 41 מיליון שקל, לעומת EBITDA חיובי של 629 מיליון שקל בחציון המקביל. הוצאות המימון של החברה גדלו ב-56% לעומת החציון המקביל ועמדו על 50 מיליון שקל. לעומת זאת, הכנסות המימון בחציון עמדו על 7.7 מיליון שקל, ירידה של 76% לעומת החציון המקביל.
ההפסד הנקי ברבעון השני של 2020 עמד על 58 מיליון שקל, אל מול הפסד נקי של 18 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות החברה ברבעון השני ירדו ב-24% לעומת הרבעון המקביל ועמדו על 339 מיליון שקל. ההפסד הגולמי הסתכם ב-39 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 17.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מציגה הפסד תפעולי של 62 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל. כמו כן מציגה החברה EBITDA שלילי של 24 מיליון שקל, לעומת EBITDA חיובי של 24 מיליון שקל ברבעון המקביל.
החברה, בניהולו של דני גולדשטיין, מציינת כי "הכנסות הסחר מקוון ובנק הדואר ירדו משמעותית כתוצאה מהקיטון בצריכה מאז פברואר 2020 בעקבות נגיף הקורונה ומיעוט הנסיעות לחו"ל, ואף הדואר המסורתי המשיך לרדת בחציון". עוד מציינת החברה כי בחציון הראשון של 2020 הוזמנו מחו"ל 21 מיליון חבילות, מול כ-30 מיליון בחציון המקביל, ירידה של כ-30%. כמו כן, מציינת החברה כי חלה ירידה של עשרות אחוזים ברכישת מט"ח וכרטיסים נטענים בסניפי הדואר, אל מול עלייה של עשרות אחוזים בתחום השליחים והסחר הישראלי.