יקר בארץ? נזמין אונליין: שר האוצר, אביגדור ליברמן, מקדם מתן פטור בייבוא אישי לקניות עד 300 דולר בקטגוריות מסוימות בלבד. מדובר בקטגוריות שיפגעו ביבואניות כמו דיפלומט, שסטוביץ, קימברלי קלארק, לוריאל, אסתי לאודר, ליימן שליסל, מדיליין, אמברוזיה סופרהרב ואחרות. כיום כל ישראלי יכול להזמין אונליין מחו"ל ולקבל פטור מתשלום מע"מ על הזמנתו בתנאי שקנה בסכום של עד 75 דולר.
באוצר מתכוונים להרחיב את הפטור כאמור לעד 300 דולר לקטגוריות: קוסמטיקה, טואלטיקה, היגיינה, תוספי תזונה ומזון יבש.
1 צפייה בגלריה
הפטור ממע"מ יורחב? קניות אונליין
הפטור ממע"מ יורחב? קניות אונליין
הפטור ממע"מ יורחב? קניות אונליין
(צילום: Gettyimages)

כבר היום יש פערים שהם לעיתים אדירים בין מחירי אייהרב במותגים כמו סולגאר, בליסטקס, ויטמינים לילדים, מוצרי תה ומוצרי מזון ללא גלוטן - לעומת מחירי ישראל. למשל, ישראלים קונים משחות שיניים קולגייט ב-4 שקלים באמזון; מוצרי ניקיון, דאודורנטים, מוצרי ג'ילט, דברי מתיקה ועוד באמזון במחירים נמוכים ואם יוכלו לקנות בסכום של עד 300 דולר ללא מע"מ אפשר יהיה למלא סל שיטוס לארץ מארה"ב - ויהיה זול מסל דומה של מוצרים בישראל.
עוד אתרים שישראלים קונים בהם מותגי קוסמטיקה בזול: ליידי מייקאפ הפולני וקאלט ביוטי.
גורמים באוצר מסרו כי יש לכך היתכנות לא נמוכה משום שזה צו בחתימת שר אוצר, שדורש אישור של ועדת הכספים בראשות אלכס קושניר. יחד עם זאת, העניין עדיין נבחן ברשות המיסים, גם משום שמדובר בתקופת בחירות ועל כן יידרש לכך אישור משפטי.
לא מדובר באובדן גדול של הכנסות למדינה כי רוב הצרכנים לא עוברים את רף 75 הדולרים בקניות מחו"ל. כן מדובר באובדן הכנסות ליבואנים ועקב כך באובדן מסוים של הכנסות למדינה.
לא מן הנמנע שהיבואנים יתנגדו כפי שקסטרו ופוקס התנגדו לפטור ממע"מ עד 75 דולר על יבוא אישי, בטענה שמדובר באפליה שכן הם משלמים מע"מ למדינה מהשקל הראשון.
בענפים מסוימים כמו שואבי אבק רובוטיים וטלפונים סלולריים הייתה הורדת מחירים בעקבות נהירה של ישראלים לקניות אונליין מחו"ל. גם זה עשוי לקרות, אם כי רבים מהצרכנים בישראל עדיין לא מיומנים בקנייה אונליין.