צפו: ריאיון עם רמי לוי
(צילום: אלכס גמבורג, חגי דקל)

"למה לדבר עם קוקה קולה לפני החג כל עוד שהם אומרים שהמחירים יעלו רק אחרי פסח שזה עוד חודש ומשהו? נגיע למועד ואז נדבר איתם. מה אני צריך לדבר איתו עכשיו?". כך אמר היום (ד') רמי לוי בריאיון לאולפן ynet בהתייחס להחלטת החברה המרכזית למשקאות להעלות את המחירים של רוב מוצריה, וביניהם קוקה קולה ב-6.7%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
אם החברה המרכזית למשקאות תעלה את המחירים מיד אחרי פסח, אתה שוקל לספוג את זה או שאתה תיתן לצרכן לשלם? "אני דואג תמיד שהצרכן אצלי ישלם כמה שפחות וזה מה שאנחנו נעשה גם אחרי החג".
1 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: אבי מועלם)

לוי התייחס גם לחשש כי מחיר העגבניות יזנק לקראת פסח בעקבות הודעת משרד החקלאות הטורקי על הגבלת יצוא העגבניות עד ה-14 לאפריל, מכיוון שהגידולים נפגעו ברעידת האדמה. "אתמול קיבלתי מכתב שלמעשה הטורקים פתחו את השוק לישראל ליצוא עגבניות", אמר לוי, והוסיף בעניין זה כי "אם צריך הרשת שלי תעשה מבצעים מעמיקים".
נדמה שהממשלה הזאת קצת הרימה ידיים בכל מה שקשור בטיפול ביבואניות ואנחנו נמשיך לראות עליות מחירים אחרי החג. "המשווקים והיצרנים הגדולים, אני לא אומר שהרווחיות שלהם קטנה, הם צריכים גם כן להוריד חלק, אבל גם אם הם יוותרו לגמרי על הרווחיות שלהם ולא ירוויחו בכלל, עדיין אנחנו נראה שיש פה מחירים הרבה יותר יקרים. מי שצריך באמת לטפל בזה היא המדינה: במכסים, במיסים, במחירי הדלק, במע"מ על המזון שלא צריך להיות. צריך לפתוח את השוק, שיהיה חופשי ושיהיה יבוא חופשי, ולחזק את החקלאות במדינה כך שהמדינה תסבסד ולא הצרכן".

רמי לוי, בתור מי שדווקא לא ידוע כמבקר הרפורמה, גם אתה חושב שאם הממשלה הזאת הייתה משקיעה בדברים שאתה מדבר עליהם ואולי דוחה את הרפורמה ואת העניינים המשפטיים לפרק מאוחר יותר אז הם היו מצליחים להוריד את יוקר המחיה? "לא הממשלה הזאת ולא הממשלה הקודמת, שהיה לה שנה וחצי להוריד את יוקר המחיה, לא עשו כלום חוץ מאשר כותרות. אני מאמין שאם תתני להם את הזמן יכול להיות שהם יטפלו בזה בצורה נכונה".