שר התקשורת, שלמה קרעי, יהיה השר השני המבקר בסעודיה במסגרת משלחת רשמית מישראל. המשלחת תמריא מחר (ב') לכנס הרביעי של איגוד הדואר העולמי UPU, ותמנה תשעה משתתפים – אף אחד מהם לא מחברת הדואר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
בין חברי המשלחת שיצטרפו אל השר בסעודיה: יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת דוד ביטן, מנכ"ל משרד התקשורת מימון שמילה, סגן המנכ"ל אלעד מלכה, ראש מטה השר אלעד זמיר ויועץ השר אברהם חסון. הכנס יתקיים בריאד עד יום חמישי.
1 צפייה בגלריה
שלמה קרעי
שלמה קרעי
שר התקשורת שלמה קרעי
(צילום: יואב דודקביץ)
מדובר בכינוס מיוחד של ארגון הדואר העולמי, שמטרתו "לבחון הצעות הקשורות לפתיחה נוספת של האיחוד לשחקנים רחבים יותר במגזר הדואר, כמו גם נושאים דחופים אחרים בתחום".
ממשרד התקשורת נמסר בתגובה, כי נציגי חברת הדואר דווקא הוזמנו להשתתף במשלחת, אך החברה בחרה שלא לשגר לאירוע אף נציג. כיוון שהכנס ייערך במתכונת היברידית - כלומר יאפשר השתתפות גם אונליין – ארבעה מבכירי הדואר ישתתפו בו במתכונת זו.
עם זאת, בדואר ישראל אמרו ל-ynet כי הזמנה כזאת ממשרד התקשורת לא התקבלה כלל ומסרו באופן רשמי: "נציגי החברה ישתתפו השנה בכנס באופן וירטואלי, כפי שנעשה גם במקרים שונים בעבר. החברה לא קיבלה הזמנה להגיע לסעודיה כחלק מהמשלחת הישראלית".
יש לציין כי הדואר לא הוזמן על ידי משרד התקשורת כפי שנטען במשרד, אך הוא הוזמן ישירות על ידי הארגון. כיוון שברור שנציגיו לא יכולים לטוס לסעודיה באופן עצמאי, הוא ענה בשלילה להזמנה פיזית, והסכים להשתתפות אונליין. ברור, שהדרך היחידה האפשרית להשתתפות שלהם היתה בהכללתם במשלחת.
גורמים בחברת הדואר מסרו, כי נציגי החברה לא נוהגים להגיע פיזית לכל כינוס בחו"ל. מדובר בהוצאה כספית משמעותית, ובשנתיים האחרונות הדואר, שנמצא בימים אלה בתהליך הפרטה, התמודד עם מצב פיננסי קשה. עם זאת, את החברה ייצגו באופן וירטואלי נציגים מחטיבת הסחר שלה, שיצטרפו אונליין למושבים המקצועיים בכנס.
נזכיר, כי השר קרעי מנהל מערכה נמשכת נגד יו"ר הדואר, מישאל וקנין, ואף הדיחו מן התפקיד. בעקבות פניית חברת הדואר לבג"ץ, הנושא נמצא בהליכים ובינתיים הוחזר וקנין לתפקידו.
בג"ץ הורה לשרים שלמה קרעי ודודי אמסלם, שקיבלו את ההחלטה לפטר את וקנין, לנמק למה לא לבטל את הדחת וקנין. לטענת העותרים, וקנין עצמו וחברת דואר ישראל, מדובר בהליך הדחה "פוליטי ובלתי-חוקי", שנוגד את טובת החברה והאינטרס הציבורי. במהלך הדיון העלו השופטים ספקות בנוגע לנחיצות ההדחה ("צריך להיות משהו קטסטרופלי"). השופט יצחק עמית אף קבע, כשהתייחס להחלטת קרעי להדיח יו"ר דירקטוריון של חברה ממשלתית: "השר נכנס לנעלי החברה - וזה לא תפקידו".