רשת הגנים "בצהרי היום" אשר הפעילה 43 סניפים בתל אביב לא תימכר, ונאמן הרשת ביקש מבית המשפט להוציא צו פירוק לחברה החל מ-12 באוגוסט. המשמעות: חברת "בצהרי היום" שפעלה כ-20 שנה תסגור את שעריה עם תום הקייטנה באוגוסט, והמפעילים החדשים שישובצו לצהרון בגנים שהופעלו על ידי הרשת בתל אביב יפנו להורי הילדים עם פתיחת ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה.
לפני כשבוע התקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיון במסגרתו, בעקבות עמדתה של "יובל חינוך", המוחזקת בבעלות מלאה של עיריית תל אביב ומהווה זרוע ביצועית, ניהולית ופיקוחית של כלל מסגרות הצהרונים בעיר תל אביב, משך הנאמן את בקשתו למכר מניות חברת בצהרי היום. עיריית תל אביב טענה בין השאר באמצעות עוה"ד שי בר ניר ומעיין שטייף כי למציע אין ניסיון בצהרונים וכי אינו עומד בתנאי המכרז.
בדיון השתתף גם ועד ההורים העירוני תל אביב-יפו שיוצג על ידי עו"ד שחר סקברר, שגם טענו נגד המכירה למציע מכיוון שלטענתם לא ניתן בהליך פירוק לחייב את הלקוח (ההורים) לקבל מפעיל שלא עומד לטענתם בתנאי המכרז המקורי.
2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן ילדים
(צילום: shutterstock)
מנגד טען בא כוח המציע כי הוא רואה עצמו כפתרון ולא כבעיה וכי יש לו הניסיון המתאים והוא נכון לקלוט את העובדים. בסופו של הדיון הובהר כי הצעת הנאמן לאישור הצעת המציע אינה עומדת עוד על הפרק. מהדיון עלה כי נושים הגישו תביעות חוב בהיקף של כ-4 מיליון שקל שטרם הוכרעו.
2 צפייה בגלריה
ההודעה שקיבלו הורים לילדים הרשומים לצהרונים וקייטנות של רשת בצהרי היום
ההודעה שקיבלו הורים לילדים הרשומים לצהרונים וקייטנות של רשת בצהרי היום
ההודעה שקיבלו הורים לילדים הרשומים לצהרונים וקייטנות של רשת בצהרי היום
(צילום: מסך ההודעה )
לאחר הדיון אישרה השופטת את המשך ההפעלה הזמנית על ידי הנאמן למשך המחזור השני של הקייטנות בקיץ, כאשר הנאמן הודיע לבית המשפט כי אין היתכנות להפעלה זמנית נוספת. לפיכך ביקש הנאמן מבית המשפט לאשר את המשך ההפעלה הנוכחית על ידי החברה באמצעות הנאמן עד למועד סיום הקייטנות ביום 11 באוגוסט ולהוציא צו פירוק לחברה.
רשת בצהרי היום הפעילה 43 סניפים בתל אביב עם 1,267 ילדים ו-141 עובדים, שיסיימו כעת את עבודתם. באפריל פנתה הרשת לבית המשפט בבקשה למנות לה נאמן זמני לאחר שנקלעה לקשיים ובית משפט מינה את עו"ד מנחם מושקוביץ כנאמן שהפעיל את הרשת וממשיך להפעילה עד סיומה של הקייטנה ב-11 באוגוסט, כאמור.
מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "עיריית תל אביב-יפו וחברת יובל חינוך פועלות וימשיכו לפעול כל העת מתוך ראיית טובת ילדות וילדי העיר. אלו התנגדו למציע חלופי ל'בצהרי היום' משום שאינו עומד בתנאי סף של המכרז אותו עברו כלל המפעילים בעיר".