מנהלי בתי השקעות מובילים קוראים במכתב שהפנו לשר המשפטים יריב לוין וליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד "להיכנס להידברות מיידית, כנה ורצינית, ללא תכתיבים ותנאים מוקדמים על מנת להגיע לפשרות ולנוסח מוסכם ביחס לסוגיות שבמחלוקת, באופן שישמר את עצמאות מערכת המשפט ואת הודאות והיציבות הנדרשים למשק ולמערכת הפיננסית ועל בסיס המתווה שהציג נשיא המדינה, יצחק הרצוג".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
על המכתב חתומים: אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש; רן שחם, מנכ"ל אלטשולר שחם; יואן קדוש, מנכ"ל פסגות; בועז נגר, יו"ר הפניקס; יוסי לוי, מנכ"ל מור; דייב לובצקי, מנכ"ל IBI; שמואל פרנקל, מנכ"ל אפסילון; יאיר לפידות, מנכ"ל ילין לפידות.
1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ואמיר אוחנה
יאיר לפיד ואמיר אוחנה
יאיר לפיד ויריב לוין
(צילום: שלו שלום)

עוד הם כתבו, כי "אנו, כמובילי המערכת הפיננסית שמנהלים את בתי ההשקעות ומשמשים כמשקיעים מוסדיים המובילים בישראל, המנהלים מאות מיליארדי שקלים של כספי ציבור, עבור הציבור, רואים בדאגה את השלכות אי הודאות על השווקים הפיננסיים ועל חסכונות הציבור ולכן קוראים לכל הצדדים לגלות אחריות ומנהיגות למען השמירה על היציבות והתנאים החברתיים והכלכליים אשר אפשרו את הצמיחה המרשימה של המשק בעשרים השנים האחרונות. להבנתנו, קיימת חשיבות עליונה בהגעה למתווה מוסכם (גם אם אינו מושלם בעיני מי מהגורמים). הגעה למתווה שכזה בתמיכה רחבה ככל הניתן תועיל לחברה הישראלית, לכלכלת ישראל ותקדם יציבות כלכלית ומשפטית בישראל".
נזכיר, כי בחודש האחרון הזהירו כלכלנים בכירים, מנהלי בנקים, מנכ"לים של משרדי ממשלה ומנהלי רשתות גדולות מפני השלכות המהפכה המשפטית על הכלכלה בישראל. חלקם גם קראו להידברות בנושא. כך למשל, רק בסוף השבוע האחרון אנשי עסקים מובילים במשק הביעו חשש מפני השלכות המהפכה המשפטית והפילוג בעם על הכלכלה, בפגישה שקיים עימם שר הכלכלה, ניר ברקת, בביתו של איש העסקים הראל ויזל בסביון. חלק מהמשתתפים חתומים על מכתב הקמעונאים ששלחו לפני שבוע והופנה גם אליו, בו קראו לפשרה והדיברות בנושא.