צפו: הגרלות הפיס ממשיכות להימכר בסגר
(צילום: אבי חי, משי בן עמי)

"אני שמחה שפתחו. זה עסק חיוני, הנה הרווחתי עכשיו 100 שקל". כך אמרה הבוקר (שני) בריאיון לאולפן ynet תמרה, שעצרה לקנות כרטיס הגרלה בדוכן פיס בחולון בעיצומו של הסגר השלישי. לעומת תמרה, ניסים זגורי, שעצר גם הוא הבוקר למלא טופס הגרלה, אמר: "מוזר מאוד שפותחים את ההימורים. אני פעם בשלושה-ארבעה חודשים לוקח כרטיס כשמתחשק לי, לפי דעתי צריך לסגור הכל".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אמש פורסם ב-ynet כי מפעל הפיס הוציא בסוף השבוע הודעה לפיה מכירת הגרלות מפעל הפיס תימשך במקומות שפתיחתם מותרת על פי התקנות, אולם פתיחת דוכני ההגרלות עדיין אסורה, ודוכן פתוח אמור לזכות את בעליו בקנס של 5,000 שקל. במפעל הפיס אמרו אתמול שאם נפתח דוכן כזה הדבר צריך להיות מטופל על ידי המשטרה אך במענה לפניית ynet היום התנערו במשטרה ואמרו: "תפנו למפעל הפיס. הם אלה שמפרים את ההנחיות".
3 צפייה בגלריה
בעיצומו של הסגר השלישי, הגרלות מפעל הפיס ממשיכות כרגיל
בעיצומו של הסגר השלישי, הגרלות מפעל הפיס ממשיכות כרגיל
בעיצומו של הסגר השלישי, הגרלות מפעל הפיס ממשיכות כרגיל
(צילום: אסף קמר)

3 צפייה בגלריה
בעיצומו של הסגר השלישי, הגרלות מפעל הפיס ממשיכות כרגיל
בעיצומו של הסגר השלישי, הגרלות מפעל הפיס ממשיכות כרגיל
"אני לא שמח שפתחו, מבחינתי שיסגרו הכל". ניסים זגורי ליד דוכן של מפעל הפיס
(צילום: אסף קמר)
כזכור, בסגר הראשון לא ניתן היה לקנות כרטיסי פיס, חיש-גד ולוטו בשום מקום. בסגר השני נטען תחילה כי כרטיסי ההגרלות ניתנים לרכישה במקומות המוכרים מוצרים חיוניים, אולם מתברר עתה שגם בסגר השני לא נמכרו כלל כרטיסי הגרלה במקומות שהיו פתוחים לקהל.
הפעם, דווקא בסגר השלישי המהודק מקודמו, מפעל הפיס החליט כאמרו להפעיל את נקודות המכירה, בחנויות ובמרכולים הפתוחים למכירת מוצרים חיוניים.
במפעל הפיס הבהירו כי הדוכן המצולם בכתבה פתח בניגוד להנחיות ומסרו כי "לאחר הוראה של יו"ר מפעל הפיס, פעילות ההגרלות שם תופסק לאלתר והמערכת תנותק במיידי. בסגר זה, בדומה לשני הסגרים הקודמים, פעילות המכירה של מפעל הפיס מתקיימת באופן חלקי ומדולל באופן משמעותי, בהתאם למגבלות ולהנחיות ותוך הקפדה על כל הוראות החוק - הביתנים של הפיס נסגרו לחלוטין ופעילות המכירה בזמן הסגר מתבצעת אך ורק במסגרת הפיצוציות, שפתוחות ממילא, על פי התקנות שאושרו".

יו"ר מפעל הפיס: "החלטנו למכור, עושים מצווה פעמיים"

יו"ר מפעל הפיס, אביגדור יצחקי, אמר אתמול ל-ynet כי "אנחנו פועלים לפי חוק. החלטנו הפעם למכור כרטיסי הגרלה כי הכסף הזה הולך למטרות חשובות מאוד. אנחנו עושים פעמיים מצווה בעניין הזה. ראשית, הכספים מועברים למטרות חשובות ביותר, בעיקר בימים האלה. שנית, יש לנו תוצאות של מחקר שמראה מה קרה בימי הקורונה בתחום ההימורים הלא חוקיים".
3 צפייה בגלריה
אביגדור יצחקי
אביגדור יצחקי
יו"ר מפעל הפיס, אביגדור יצחקי
(צילום: כפיר סיון)
לפי יצחקי, "כמות ההימורים הלא חוקיים במדינה עלתה מתחילת משבר הקורונה ב-60%. ושם זה לא מפעל הפיס. שם באים לאנשים הביתה, גם בקורונה, לגבות חובות מההימורים. לא עדיף שאנחנו נהיה בשטח עם מכירת כרטיסי הגרלה, שמוסדות המדינה נהנים מההכנסות מהם?"
לעומתו, גורם בכיר במשרד האוצר אמר כי "נראה לי מעט תמוה שאי אפשר לקנות מוצר חשמלי, או שולחן למחשב, אבל אפשר להמר בעיצומו של הסגר", והדגיש כי "את הדוכנים אסור לפתוח ומותר להפעיל רק חנויות המוכרות מוצרים חיוניים בעת הסגר. אנחנו מקווים שהמשטרה אוכפת את ההיתרים והאיסורים גם בהקשר למכירת כרטיסי הגרלה".