שלוש שנים בדיוק לאחר שהונפקה בוול סטריט לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר, חברת התוכנה הישראלית ווקמי (WalkMe) נמכרת ב-1.5 מיליארד דולר במזומן. הרוכשת היא ענקית מערכות המידע הגרמנית SAP שזו הרכישה ה-12 שלה בישראל.
1 צפייה בגלריה
דן עדיקא, מנכ"ל WallkMe
דן עדיקא, מנכ"ל WallkMe
דן עדיקא, מייסד ומנכ"ל WallkMe
(צילום: אוראל כהן)
SAP תשלם 14 דולר עבור כל מניית ווקמי, מה שמשקף פרמיה של 45% מול השווי הנוכחי של החברה בנאסד"ק שעמד על 886 מיליון דולר. חרף המלחמה בישראל מדובר באקזיט גדול שלישי של חברה ישראלית בחודש האחרון - וזאת לאחר מכירת חברת הסייבר ביוקאץ' לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר לקרן ההשקעות פרמירה, ומכירת חברת המחשוב פריוריטי לקרן ההשקעות בלקסטון. עם זאת, עבור המשקיעים בווקמי שקנו את המניות בהנפקה מדובר באכזבה וקיבוע של תשואה שלילית של 40%, שכן העסקה נעשית במזומן ללא פוטנציאל לאפסייד כתוצאה מחשיפה למניות SAP.
ווקמי הוקמה ב-2011 על ידי דן עדיקא ורפי סווירי, והיא מפתחת תוכנה המיועדת לארגונים שעוברים דיגיטליזציה. התוכנה מסייעת לאמץ טכנולוגיות חדשות ולשפר תהליכים פנים-ארגוניים. ווקמי ו-SAP משתפות פעולה כבר תקופה ממושכת, כאשר SAP מציעה את התוכנה של החברה הישראלית כחלק ממערכות המידע הארגוניות שלה.
מאז ההנפקה ווקמי התקשתה להתרומם וערכה מספר סבבי קיצוצים. באחרון שבהם, אשר נערך לפני כשנה, נפרדה מ-112 עובדים, שהיוו 10% מכוח האדם שלה. כמו כן סווירי ששימש כנשיא, עזב את התפקיד ב-2023 ומכהן היום רק כדירקטור. כיום ווקמי מעסיקה כ-1,000 עובדים ובשלושת החודשים הראשונים של השנה היא רשמה הכנסות של 69 מיליון דולר, ששיקפו קצב צמיחה איטי של 4% מול הרבעון המקביל. החברה עדיין מפסידה ורשמה הפסד תפעולי של 8 מיליון דולר, שיפור לעומת הפסד של 25 מיליון דולר. עם זאת, פעילותה של ווקמי מייצרת מזומנים, כך שבקופתה עדיין נותרו מרבית כספי ההנפקה והיא מונה 339 מיליון דולר - שאותם SAP תקבל במסגרת העסקה.
ווקמי תשולב במרכז הפיתוח של SAP בישראל המעסיק 900 עובדים בשני אתרים – רעננה ותל אביב. המרכז מבוסס על רכישות של 11 הסטארטאפים שנרכשו לאורך השנים, רובם בשני העשורים האחרונים. בין העסקאות הבולטות של SAP בישראל: רכישות טופ טיר של משפחת אגסי ב-2001 עבור 400 מיליון דולר, ורכישת GIGYA ב-350 מיליון דולר ב-2017. רכישת ווקמי היא העסקה הגדולה ביותר של SAP בישראל עד היום. המרכז הישראלי אחראי על פלטפורמת הענן של SAP, וכן מוביל את תחום ניהול זהויות המשתמש, פרטיות, פרסונליזציה וחוויית משתמש.