"אתרי קניות בינלאומיים עשו המון טעויות בשוק הישראלי. הם מאוד פרו-פלסטין, שולחים כיתובים בערבית, דגל פלסטין וכו'. הרבה לקוחות ישראלים לא רק הפסיקו לקנות אצלם, אלא מחקו את האפליקציות של האתרים. זה והעובדה שהישראלים פחות נוסעים וקונים בחו"ל, תרמו לתוצאות הטובות של הרבעון הראשון של טרמינל X שפרסמנו היום, לצד תוכנית ההתייעלות והתמקדות ברווח ולא בצמיחה". כך אמר ל-ynet ניר הורוביץ, מנכ"ל ומייסד אתר הקניות אונליין "טרמינל X" ששותף בו גם הראל ויזל (פוקס).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
טרמינל X
טרמינל X
טרמינל X
(צילום מסך)
את הדברים אמר הורוביץ לרגל פרסום דוחות כספיים, טובים, לרבעון הראשון של 2024 - שבו עברה טרמינל לרווח נקי בסך 4.5 מיליון שקל. זאת לעומת הפסד של 3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה הציגה גידול של 18% בהכנסות - שהסתכמו ב-109 מיליון שקל. גם סל הקניות הממוצע עלה - ל-380 שקל לעומת 357 שקל ברבעון מקביל (עלייה של 6.5%).
יש לציין כי בעוד הדוח של טרמינל מציג שיפור בתוצאות, אתר הנעליים הגדול בישראל "שוז אונליין", כפי שדווח לראשונה ב-ynet, קרס והותיר חובות של 19 מיליון שקל, ולפניו נסגר אתר "Adika".
הורוביץ הוסיף: "רוב האתרים שקרסו עבדו במודל שונה משלנו, שלא מצדיק עצמו. שוז אונליין שקרס עבד במודל המרקטפלייס: לא מחזיקים מלאי ומוכרים בו הכול מהכול. גם עזריאלי עבדו במודל הזה, ונאלצו לסגור את האתר. גם למודל של עדיקה - להחזיק רק מותג אחד - אין הצדקה בשוק הישראלי הקטן.
"המודל שלנו שונה. הוא מביא ערך ללקוח בשילוח המהיר תוך יום, בשירות, במגוון המותגים ובעובדה שאנחנו יד ראשונה בהרבה מהם". ביחס ל"תרומת" המלחמה לעלייה בתוצאות האתר, אמר הורוביץ: "המלחמה והעובדה שהישראלים פחות נוסעים וקונים בחו"ל - השפיעו לטובה על התוצאות, לצד התייעלות ועצירת ההשקעות שתוכננו ליציאה לחו"ל".
"הסל הממוצע עלה בגלל שיפור מגוון. אנחנו כל שנה מורידים כ-30 מותגים שפחות רווחיים לנו, ונכנסים לעוד תחומים כמו ביוטי ותכשיטים - שגורמים ללקוח לקנות פריטים מיותר קטגוריות וכך להגדיל את הסל. ביחס לתוכניות לפרוץ לחו"ל - עצרנו, כי לא ניתן להתמקד ברווח ובו בזמן לכבוש את העולם. ביוון, השוק הראשון שיצאנו אליו, האתר קיים אבל הפעילות מאוד שולית ולא מתבצעים השקעות נוספות. אנחנו נחזור לזה בעתיד".
הדוחות מלמדים שמספר הביקורים באתר הסתכם ב-20.5 מיליון - כמעט בדומה לרבעון קודם. מתוכם רק 410,434 ביצעו עסקה, כלומר רק 2% שפוקדים את האתר גם ביצעו רכישה ויש מקום לשיפור. יש לציין כי לטרמינל איקס עוד דרך ארוכה כדי לרצות את משקעיה ולהצדיק את שווי השיא שלפיו הונפקה ב-2021 - 1.3 מיליארד שקל. עד כה אכזבו התוצאות את המשקיעים, וכיום היא נסחרת בשווי 371 מיליון שקל בלבד.
עוד עולה מהדוחות כי הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2024 הסתכם בכ-47 מיליון שקל, בהשוואה ל-40 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. הגידול ברווח הגולמי נובע בעיקר מגידול במכירות החברה, בעוד הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר משינוי בתמהיל המוצרים שנמכרו.
הרווח התפעולי לאחר תשלום מבוסס מניות הסתכם ב-4.4 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך 3.1 ברבעון מקביל. הוצאות מכירה ושיווק הסתכמו ברבעון הראשון של 2024 בכ-40 מיליון שקל, בדומה לשנה שעברה. שיעורן מסך המחזור ירד ל-36.6%, בהשוואה לכ-43.4% ברבעון המקביל אשתקד.
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת בתקופת הדוח הסתכם בכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים שלילי בסך של כ-17.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.