מה עושים עם המינוס, כמה משלמים על הדירה, איפה הייתה החופשה האחרונה ועל איזו הוצאה מצטערים במיוחד? אנשים מרחבי הארץ מספרים בגילוי לב על החיים עצמם. והפעם: ניר כהן מנאות הגולן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
ניר כהן
ניר כהן
ניר כהן
(צילום: אסי חיים)
בצילום: ניר (39), הכלבה לולה.
הבית? "זו יחידת דיור מאוד מיוחדת בשכירות. אני משלם 4,500 שקל בחודש. זו הייתה גלרייה לאמנות והיו פה פסלים וחפצי אמנות מכל העולם, אבל היא פשוט התעייפה בשלב מסוים והפכה את זה ליחידת דיור, ואני הראשון שזוכה לגור כאן. זו ממש מציאה, והמקום הראשון שראיתי ביד 2. גרתי במרכז, בכפר שמריהו. הגעתי ולא האמנתי למה שאני רואה, וסגרתי במקום. זה מושב שיתופי ואני פה שנתיים. המחירים קפצו פה משמעותית בשנתיים האחרונות, ואלה ממש מחירים של שולי המרכז. אין כבר דבר כזה מחירי רמת הגולן".
נאות גולן? "בונים פה עכשיו שכונה של 70 בתים, כנראה שיש ביקוש. הגעתי לפה במקרה בלי ממש להכיר. זה מקום מדהים. יש לי פה בית עם נוף לכנרת, להר מירון, לארבל, כל זה בלי לצאת מהבית. השקיעות מדהימות ורגוע פה, חיים בהילוך שני, אין את הלחץ והדוחק שיש בתל-אביב".
כפר שמריהו? "היה לי עסק בתל-אביב וגרתי בבית ישן בכפר שמריהו. זה היה עסק בתחום הכושר, הייתי ספורטאי תחרותי ורצתי מרתונים בארץ ובעולם והיה לי חדר כושר בעיר. אבל אז כמה דברים קרו במקביל - הייתי צריך להפסיק לאמן בגלל תאונה שעברתי, ונפרדתי מהבת זוג, וקורונה - והכל ביחד גרם לי להרגיש תקוע וחיפשתי איך לשחרר את הפקק, אז עברתי לרמת הגולן".
קורונה? "מבחינתי זו הייתה נקודת מפנה בחיים. תוך שלושה חודשים מכרתי את העסק, סיימתי זוגיות של ארבע שנים ועברתי דירה. זה כמו לידה מחדש. יש קצת רומנטיזציה סביב מגורים ברמת הגולן וחיפשתי מקום רגוע, שקט וזול יותר. רשמתי ביד 2 רמת הגולן, בלי לחשוב יותר מדי. אני זוכר את הימים הראשונים, זה היה הזיה. אתה יוצא החוצה ויש ריח של קמין, והנוף עוצמתי, אני זוכר שנגעתי בדברים ובצמחים כדי להרגיש אותם. זה היה מעבר קיצוני וחד. בחורף אני כל בוקר מתעורר ויוצא החוצה להסתכל. אבל אחרי שנתיים מתרגלים. לא כל בוקר זו התרגשות".
מה אתה עושה? "לפני שנפרדתי מבת הזוג גילינו יחד את הגינון היפני. ראינו משהו באינסטגרם, מעין כדור מעופף מוזר. התחלנו לחקור והבנו שמדובר בקוקדמה, זה כדור אדמה בעבודת יד שמכוסה בטחב, ובתוכו שותלים את הצמח והוא מזין אותו. אני אוהב את זה, כי זה מאפשר ליצור שילוב בין אמנות לבין אהבה לצמחים. זו דרך נוספת לגדל צמחים. תוך כדי העיסוק בכושר הבנתי שהרבה יותר מושך אותי להתעסק עם צמחים. פתחנו עסק משותף שקראנו לו 'קוד האדמה'. כשעברתי לגולן החלטתי להתמקד בזה".
קוד האדמה? "לא רציתי לפתוח משתלה או חנות צמחים, זה נראה לי משעמם או מיותר לעשות משהו שכבר קיים. חיפשתי משהו יצירתי יותר. התחלתי עם לוח שנה עם איורים מקוריים ומלא תוכן מקצועי על גידול צמחים, ומשם זה התגלגל לאיורים ופוסטרים והקוקדמות שהכנתי, ודברים התגלגלו לכך שאני משתתף עכשיו בתערוכה ענקית שמוצגת במלון אימפריאל בתל-אביב, קיבלתי שם חדר ויחד עם רעות בנינו מיצג מצמחים. זה ממש מרגש, זה תמיד היה חלום. תמיד רציתי שתהיה לי תערוכה שבה אגשים את כל החלומות הכי פרועים שלי, צמחים בכל מקום ויוצאים מהתקרה ומהקירות ומהרצפה. וזה התגשם. בנוסף לאמנות אני עוסק גם בעיצוב".
עיצוב? "אני נותן פתרונות עיצוב לחללים, בתים, משרדים. בין אם זה קיר אחד עם צמחים או חלל שלם של מי שרוצה ג'ונגל ביתי. אני אוהב להשתמש בצמחי אוויר וקוקדמות כדי לעשות דברים מאוד יצירתיים. אני מכיר מאות צמחים וזה פשוט כיף. אליי מגיעים אחרון, אחרי שסיימו את המרפסת או את ריהוט הבית, ואז אפשר לעשות קסמים. חוץ מזה אני מעביר סדנאות גינון של קוקדמות וצמחי בית, אני מלמד ומסביר על טכניקת הגינון הזאת, איך עובדים עם זה ואיך יוצרים את זה".
מינוס? "לא, ברוך השם אין מינוס. יש משפט של 'שוטי הנבואה' שאני אוהב, 'האושר לא בעושר'. הזרקור בחיים שלי, מאז שמכרתי את העסק בתל-אביב, הופנה מכסף לאושר. להיות שמח. לא אגיד שאני לא מתפרנס בכבוד ומחפש את הצורה הנכונה להתפרנס, אבל הסטייט אוף מיינד שלי הוא לא בכסף. הכסף מגיע כדי לשרת אותי, כדי ליצור עוד דברים ולהתפתח. אין לי חלום לקנות רכב חשמלי חדש או לגור בווילה מפוארת, זה לא מעניין אותי. אין לי שום בעיה גם לגור בשכירות כל החיים. להפך, יש בזה המון חופש".
הבילוי שלך? "ללכת לצוד שלג בחורף. להסתכל על ציפורים נודדות. זה הכי כיף בעולם".
רוצים להשתתף במדור? כתבו ל: Assi-h@yedioth.co.il