ייבשו צרכנים על הקו ונקנסו: משרד התקשורת הטיל קנסות בגובה 1,021,570 על חברות תקשורת שחרגו מזמני מענה במוקדים הטלפוניים. עבור החברות מדובר בסכומים זעומים. את הקנס הגבוה ביותר קיבלה חברת HOT מובייל: 343,420 שקל. אחריה: רמי לוי תקשורת - 242,620 שקל. חברת HOTnet, גם היא של HOT, נקנסה ב-172,960 שקל, בזק בינלאומי נקנסה ב-166,550 שקל ואקספון נקנסה ב-65,140 שקל וב-30,880 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ממשרד התקשורת נמסר כי ההפרות התגלו במהלך פיקוח, שערך מנהל פיקוח ואכיפה במשרד על יישום הוראות אלה. חברות התקשורת מחויבות על פי חוק לענות לפחות ל-85% מהשיחות שמתקבלות במוקדי השירות הטלפוניים שלהן על-ידי מענה אנושי בפרק זמן של עד 6 דקות ושממוצע זמן ההמתנה יהיה עד 4.5 דקות. בנוסף, החברות מחויבות ברישיונן להפעיל מוקד שירות טכני 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, וכן עליהן להעביר למשרד נתונים על אופן עמידתן של החברות בתנאים אלה.
1 צפייה בגלריה
קנסות לחברות התקשורת: נותנות לצרכנים להתייבש על הקו
קנסות לחברות התקשורת: נותנות לצרכנים להתייבש על הקו
קנסות לחברות התקשורת: נותנות לצרכנים להתייבש על הקו
(צילום: shutterstock)
בדיקת המשרד העלתה כי החברות הוט מובייל, רמי לוי תקשורת, הוט נט ובזק בינלאומי חרגו מזמני המענה המותרים ברישיונן.
עוד נמסר כי "יתרה מכך התגלה כי חברת רמי לוי תקשורת איננה מפעילה את מוקד התמיכה הטכנית שלה במשך 24 שעות ביממה כנדרש, ולמרות פניות המשרד בנושא, לא תיקנה את המצב והמשיכה לפגוע בקהל לקוחותיה. חברת אקספון 018 וחברת מרתון 018 אקספון הפרו את הוראות המשרד בדבר העברת מידע על זמני המענה, ולא העבירו למשרד את הנתונים הנדרשים לבדיקת איכות שירות הלקוחות שהן מספקות ללקוחותיהן.
"משרד התקשורת רואה בחומרה רבה כל פגיעה בצרכנים בישראל, ובמיוחד בתחום איכות השירות שזוכים לו לקוחות חברות התקשורת. המשרד ימשיך לפקח ולאכוף את הוראות רישיונן של החברות, ויפעל מנת לעודד את החברות לפתח ולהרחיב מוקדי שירות דיגיטליים, כדי להבטיח שירות ראוי ואיכותי לכל צרכן תקשורת בישראל. לאחרונה פרסם המשרד את 'מדד איכות השירות 2020' המשווה בין איכות השירותים שמספקות חברות התקשורת לצרכנים ומאפשר לכל אחד לבחור לאיזו חברת תקשורת להתחבר על בסיס איכות השירות ולא רק המחיר".