רמי לוי ירכוש את ישראייר. מוטי בן משה משך היום (חמישי) את הערעור שהגיש לבית המשפט העליון על הזכייה ובכך הוסר המכשול האחרון של לוי לרכישת חברת התעופה באמצעות חברת בי.גי.איי שבשליטתו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הנסיגה של בן משה, שהתמודד באמצעות חברת דור אלון על רכישת ישראייר ולא זכה, בוצעה לאחר שמוקדם יותר היום פורסמה עמדת הכנר שטען כי "יש לדחות בקשות שכל מטרתן היא עיכוב וסרבול של העסקה וכי סיכוי הערעור קלושים". בן משה "הבין את הרמז" והפנים כי סיכויו לזכות בערעור זעומים.
1 צפייה בגלריה
הבעלים החדש. רמי לוי ומטוס של ישראייר
הבעלים החדש. רמי לוי ומטוס של ישראייר
הבעלים החדש. רמי לוי ומטוס של ישראייר
( צילום: דרור סיתהכל ויח"צ)
יש לציין כי מחזיקי האג"ח נושי ישראייר הצביעו בעד ההצעה של רמי לוי ובית המשפט המחוזי אישר את הצעת לוי כבר ב-1.1.2021. רמי לוי וחברת בי.גי.איי ירכשו את ישראייר לפי שווי של 162 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח ימשיכו להחזיק ב-25% ורמי לוי אישית יחזיק ב-24%, אותן הוא מציע כעת לרכישה לרשת המזון שבשליטתו - רמי לוי שיווק השקמה.
הרכישה של לוי מתבססת על הצפי כי לאחר הקורונה יחזור עם ישראל לטוס ואף ביתר תוקף, במיוחד ליעדים קרובים שישראייר התמחתה בהם. גם טיב הניהול של ישראייר בראשות המנכ"ל אורי סירקיס היה שיקול ברכישת החברה.
לוי מתכנן להקים מועדון נוסעים לישראייר המושתת על מועדון הלקוחות של רשת המזון שלו, במסגרתו ינופק לחברי המועדון כרטיס אשראי שיבטיח להם הטבות ברשת, בישראייר ובמחירי הדיוטי פרי על מטוסי ישראייר.
מטעמו של בן משה נמסר בתגובה: "דור אלון החליטה להיענות לבקשת הנאמן לשקול מחדש את הערעור. בימים הקרובים צפויות התפתחויות שיסבירו את המהלך".