המסחר ננעל: המדדים ת"א 35 ות"א 125 ירדו ב-2.1%; שיכון ובינוי טיפסה ב-3.6% בפסגת ת"א 35, את המדד סגרה טבע שנפלה ב-6.6%, החברה לישראל ירדה ב-6.2%, לייבפרסון איבדה 5.9%; קבוצת דלק ירדה ב-5% לאחר פרסום הדו"חות שכללו הערת עסק חי.
נייר חדרה טיפסה ב-6.6% בפסגת ת"א 90 וסגרה רצף. של 6 ימי עליות, נאוויטס פטרוליום צנחה ב-7.9% בתחתית המדד, נובה איבדה 7.6% וקרסו נחתכה ב-6.9% בתחתית המדד; חלל תקשורת נפלה ב-6.5% לאחר שהודיעה על תקלת ממיר תדרים בלוויין עמוס 4.
2 צפייה בגלריה
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
(צילום: Gettyimages)
דו"חות קבוצת דלק שפורסמו הבוקר כוללים הערת עסק חי - כלכליסט דיווח הבוקר כי ההערה תוכלל בדוחות בסופו של דבר, למרות מאמץ של הנהלת החברה להגיע להסכמות עם מחזיקי האג"ח ולמנוע שילוב של ההערה בדוח.
דלק סיימה את 2019 ברווח של 234 מיליון שקל. דלק הפסידה ברבעון הרביעי 311 מיליון שקל, בשל שתי הפחתות שביצעה במהלך התקופה. נכון ל-31 בצדמבר, לחברה גרעון בהון החוזר של 3 מיליארד שקל.
2 צפייה בגלריה
יצחק תשובה
יצחק תשובה
יצחק תשובה
(צילום: עמית שעל)
פלאזה אינטרנשיונל מקבוצת תשובה הודיעה הבוקר על מכירת מגרש 3 בפרויקט בבלי לקבוצת חג'ג' ומגרש 4 לחברת י.ח דמרי במחיר כולל של 380 מיליון שקל. העסקאות כוללות זכויות בנייה ל-190 דירות בכל אחד מהבניינים - במקרה שתתקבל הבקשה לתוספת זכויות בנייה יגדל סכום התמורה בעסקה; דמרי מעורבת בעסקת ענק נוספת מתפרסמת היום: קסרו מוכרת לחברת הנדל"ן את זכויותיה במקרקעין בבת ים, בשטח של 7,500 מ"ר, עליו ממוקם מטה קסטרו, תמורת 140 מיליון שקל.
אל על מעדכנת כי פסק דין חלקי שהתקבל בבית הדין האזורי לעבודה בת"א אישר את בקשת החברה לשחרור סכום של 105 מיליון שקל מעודפי קופות הפיצויים המרכזיות שנפתחו כחלק מהליך ההפרטה של החברה.
חלל תקשורת מדווחת שבעקבות הפסקת שירות שאירעה היום לפנות בוקר באחד ממשיבי ה- Ku של קיבולת החברה בלוויין עמוס 4 ,כתוצאה מתקלה בממיר תדר, "הופעל ממיר תדר שלא היה בשימוש והשירות במשיב זה מסופק באופן תקין ומלא". חלל ציינה עוד כי היא בוחנת את ההשלכות ופועלת עם יצרנית הלוויין (תעשייה אווירית) ועם יצרן מטעד התקשורת לבחינת מהות התקלה ואפשרויות לתיקון.
פתיחת המסחר התעכבה הבוקר בשל תנועה שלילית גדולה מ-7% במניה במדד הדגל ת"א 35. תזוזה של יותר מ-7% באחת או יותר מהמניות במדד הדגל מובילה לפתיחה אנגלית - עיכוב של דקות בודדות בפתיחת המסחר. ב-16 ימי המסחר שהתקיימו בחודש אפריל נרשמו בבורסה המקומית 11 פתיחות אנגליות.
ברקע למסחר היום: תחילת החזרה ללימודים לאחר ההשבתה הממושכת, שנועדה להקל על ההתמודדות עם מגפת הקורונה.
עוד ברקע הנעילה השלילית בבורסות בניו יורק בסוף השבוע. כל המניות הדואליות במדד חזרו בפערים שליליים לאחר המסחר בוול סטריט ביום שישי.

פורסם לראשונה: 10:12, 03.05.20