מאז פרוץ מגפת הקורונה והפגיעה בענפי ההיסעים והמוניות חזרו לחברות התחבורה הציבורית נהגים רבים שעזבו אותן, אך איבדו את פרנסתם בגלל קריסת התיירות. לפני המשבר העריכו בענף כי חסרים כ-3,000 נהגים בענף, אך בשנה האחרונה היה נראה שההיצע והביקוש מתאזנים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כעת, על רקע המשך מכרזי ההפרטה והקטנת החל"תים בענף, חוזר גם המחסור בנהגי אוטובוס. אגד יצאה בימים האחרונים בקמפיין גיוס נהגים לסניפיה בתל אביב, חולון, רחובות, יבנה, פתח תקווה, ראשון לציון, בני ברק, גבעת שמואל, רמת גן וגבעתיים, במטרה לגייס 35 נהגים נוספים.
סימן לקושי בגיוס המועמדים מהווה ההבטחה של החברה למענק בסך 20 אלף שקל למצטרפים, בנוסף למשכורת ולתנאים הסוציאלים. עם זאת, המענק יחולק לתשלומים, 9,000 שקל במהלך שנת העבודה הראשונה, ו-11 אלף שקל בשנייה, כאשר התשלום הגדול ביותר, בסך 6,000 שקל, יוענק בתום 24 חודשי עבודה.
חלוקת המענק לתשלומים תסייע לאגד גם בשימור הנהגים החדשים, על רקע הוצאות המכרזים החדשים, כולל לאזור נתניה, שכוללים הוספת קווים ותדירויות שיחייבו גיוס נהגים רבים.
גם מפעילות תחבורה ציבורית (תח"צ) נוספים צפויות לצאת במבצעי גיוס ושימור נהגים, כדי להימנע ממחסור בנהגים שיביא לביטול נסיעות, מה שיביא לאובדן תשלומים שהם מקבלים על הנסיעות מהמדינה, ולקנסות ממשרד התחבורה על אי ביצוע לוח זמנים שאליו התחייבו.