חורף 2020 עלול להיות קשה אפילו יותר משחשבנו: אם לא די בשילוב המאתגר בין השפעת לקורונה, כעת מתברר כי רשתות השיווק מדווחות על מחסור באחד מסמליה המובהקים של העונה הקרה ‑ הקרמבו. חברת פלדמן אף שוקלת להפסיק לחלוטין את ייצורו של הלהיט הישראלי המיתולוגי, המשווק תחת המותג מנבו, כיוון שאינו רווחי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הקרמבו העממי והפשוט למראה נעטף באופן ידני בנייר כסף בפס הייצור, מה שמייקר מאוד את עלויות ההפקה שלו. בנוסף, מדובר במוצר עונתי, שמחירו במארז פחות מ-2 שקלים לצרכן. "חברת פלדמן נמצאת כעת בבדיקה מחודשת של המשך ייצור הקרמבו", אומר רונן זהר, מנכ"ל פלדמן הפורש, שהשאיר פתח לתקווה והבטיח: "אנחנו גם בוחנים אם יש דרך להגדיל את רווחיותו".
1 צפייה בגלריה
מבחן טעימות קרמבו
מבחן טעימות קרמבו
"הביקוש עלה בקורונה". קרמבו
(צילום: ירון שרון)
כמו כן, לפני כשנתיים נרכשה גלידות פלדמן, שהייתה חברה משפחתית, בידי קרן לנטרן, תמורת 65 מיליון שקל. מאז התמקדה בפעילות בעיקר בתחום הגלידות, במטרה להעלות את רווחיה, זאת לאור המשאבים הרבים שדורש ייצור הקרמבו בחורף.
תזכורת: קרמבו ללא עטיפת האלומיניום
בשטראוס, היצרנית הגדולה בתחום, החולשת על כ-90 אחוז משוק הקרמבו הישראלי, מבטיחים כי הם עושים מאמצים גדולים כדי לענות על הביקוש הגובר ולמלא את המדפים במעדן המנחם. בחברה, המייצרת את הקרמבו במתחם מפעל הגלידות בעכו, גם החליפו את עטיפות הכסף היקרות, באריזת פלסטיק שקופה במארזי השמיניות, כדי להתייעל.
"אכן, נרשמה עלייה בביקוש לקרמבו בתקופת הקורונה", מודים בגלידות שטראוס (יוניליוור), "מכיוון שהקהל הישראלי נמצא יותר בביתו ומצפה לפינוק החורף הלאומי. אנחנו מייצרים בכל שנה את הקרמבו בכמויות גדולות ועושים כל שביכולתנו להמשיך ולעשות זאת. גם אם ייתכנו חוסרים נקודתיים בעקבות הביקוש העצום, אנו מייצרים סביב השעון כדי לספק קרמבו לכל צרכנינו".