תנובה נפטרת מעסקי העופות שלה ומאחזקה היסטורית (50%) בקבוצת א-ת המגדלת פטמים והודים. חלקה של תנובה מוערך ב-200 עד 300 מיליון שקל. ל"ממון" ו-ynet נודע כי תנובה צירפה לדירקטוריון א-ת את שר החקלאות לשעבר שלום שמחון והפקידה בידיו את מכירת חלקה.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שמחון משמש כיום כיו"ר המרכז החקלאי. הוא בעל ניסיון רב בתחום, גם משום שמשפחתו בעלת לולים וגם כיוון שכשר החקלאות הוביל את רפורמת הביצים להעתקת לולים בחצר המשפחתית ללולים תעשייתים. שמחון אישר את הפרסום ואמר כי "יש עדיין פערים במחיר, אבל המגעים מתקדמים".
1 צפייה בגלריה
תנובה
תנובה
תנובה
(צילום: רויטרס)
א-ת היא הקבוצה הגדולה בארץ מסוגה, שמגדלת פטמים והודים בתפישה אינטגרטיבית שעוסקת בכל שלבי הייצור - רבייה, הדגרה, גידול הפטם לבשר, שחיטה ושיווק הבשר. מחזור מכירות הקבוצה מגיע לסכום של 1.4 מיליארד שקל ולה 1,700 עובדים. בגלל המשבר בענף הפטם בשנתיים האחרונות, פעילות א-ת אינה רווחית כיום לתנובה. עוד נודע ששמחון מצוי במו"מ מתקדם למכירת חלקה של תנובה לשותפתה בקבוצת א-ת, "גרנות", התאגיד הכלכלי הגדול ביותר מבין תאגידי הקיבוצים ובעל המניות הגדול ביותר בתנובה.
גרנות מחזיקה ב-50% ממניות א-ת באמצעות אמבר, מכון התערובת הגדול במדינה למזון לבע"ח, שמצוי בבעלות מלאה של גרנות ומשמש כספק המזון לעופות של א-ת. בשנתיים האחרונות יצאה תנובה מפעילויות מפסידות נוספות: הפסיקה הפצת העופות למאכל, של א-ת, וגם כדאיות עסקי הפצת הביצים של תנובה נבחנת בחברה. בנוסף מכרה את חלקה בצ'אם, מפעל לעיבוד ביצים.