בעקבות הפרת תקנות הסגר של שרה נתניהו, אומרים בארגון מעצבי השיער והספרים: "גם שרה מבינה שסגירת המספרות היא גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. זה צורך חיוני. הביקוש מהלקוחות הולך וגובר בכל יום - לא נוכל לעמוד בלחץ. הסכר עומד להיפרץ".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ספרים וקוסמטיקאיות רבים מתבקשים על ידי הלקוחות לעבוד בניגוד לתקנות הסגר. "בכל יום חוזרים עוד ועוד ספרים וקוסמטיקאיות לעבוד והופכים לעבריינים בעל כורחם", אומרים בארגון. ספרים רבים אומרים כי מי שלא יעבוד יאבד את הלקוחות, שפשוט ילכו לספרים אחרים.
6 צפייה בגלריה
לאשה
לאשה
מעצבי השיער: "הביקוש מהלקוחות הולך וגובר בכל יום. הסכר עומד להיפרץ"
(צילום: Shutterstock)
על כן מתגברת הקריאה מהשטח, שאומרות כי "אם לא ניפתח ראשונים - נפתח בניגוד לתקנות. יש דרישה מהציבור. מי שלא יפתח - יקרוס, לא יישארו לו לקוחות".
בקבוצות וואטסאפ של מעצבי שיער רבים מהם הביעו זעם וחלקם אף קראו כאמור לפתוח את המספרות בניגוד לתקנות. רויטל טובול כתבה: "אני מעצבת שיער ומאפרת שומרת חוק , בסגר הראשון נכנסתי לחודש וחצי סגר שמרתי על משפחתי ועל הסביבה שלי ופעלתי לפי ההנחיות. בסגר הזה אפילו שהייתי אחרי שבוע וחצי בידוד ולא חולה, שבוע עבדתי ואז שוב לסגר של חודש פלוס, מתוך רצון לשמור חוק וערבות הדדית לחברה ולמשפחה. איך אנחנו אמורים להרגיש או להתנהל שמקבלי ההחלטות לא נותנים דוגמא לכלל הציבור? שרה נתניהו מזמינה למשכנה ספר שידאג לפרזורה שלה, שתרגיש ותראה טוב לעצמה? מה עם הלקוחות שלנו? לא צריכות את זה?".
6 צפייה בגלריה
ספרים מספרות מחאה
ספרים מספרות מחאה
מתוך קבוצת הוואטספ של מעצבי השיער
(.)
בתוך כך, במהלך הימים האחרונים הגיעה המשטרה למספר בתי עסק בתחום הספרות והקוסמטיקה שפעלו בניגוד לתקנות הקורונה. רק אתמול ביצעה המשטרה ביקורים בכ-3,000 בתי עסק ברחבי הארץ. הבעיה מתחילה כאשר ישנם עסקים, כגון קוסמטיקאיות וספרים, שמזמינים לקוחות לביתם. למשטרה אין את הרשות להיכנס לבתים פרטיים, אלא אם כן מתקבל דיווח ספציפי על בית שבו מתקיימות הפרות של התקנות.
6 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
שרה נתניהו
(צילום: EPA)
גורם במשטרה אומר ל-ynet כי "ישנם בתי עסק שנאסר עליהם לפעול בכלל, כמו מספרות ונותני שירותים אחרים שבאים במגע ישיר עם האזרח על רקע שיעורי התחלואה הגבוהים. באופן טבעי האכיפה שלנו מתמקדת בבתי עסק ברחוב או במרכזי קניות והאתגר האמיתי קיים לגבי אותם בעלי עסק שעברו לתת שירותים בחשאי בבתיהם הפרטיים. בעניין הזה כמו גם בכל נושא המאבק בקורונה, אין תחליף לאחריות אישית והישמעות להנחיות של בעלי עסקים ואזרחים כאחד".
אתמול משטרת ישראל קנסה בעלת מספרה בנתניה שהפעילה את המקום בניגוד להנחיות וקנסה את הלקוחות שהיו במספרה. שוטר שהגיע לרח' הארגמן בעיר איתר מספרה שפעלה בניגוד להנחיות משרד הבריאות. השוטר איתר במקום את בעלת המספרה ו-3 לקוחות שהיו בה. בעלת המספרה נקנסה בדו"ח בסך 5,000 שקלים והלקוחות נקנסו כל אחת בדו"ח בסך 500 שקלים.
עוד אירוע התרחש בעיר לוד לפני מספר ימים כאשר יחידת השיטור העירונית איתרה מספרה כשהיא פתוחה לציבור ובתוכה מספר לקוחות ללא מסיכות ושני ספרים. בבדיקה של השוטרים נמצא כי אחד מהספרים מחוייב בבידוד. גם כאן, לבעל העסק נרשם קנס על סך 5,000 שקלים והוא זומן לשימוע, וללקוחות נרשמו קנסות בסך 500 שקלים.
אותו גורם במשטרה מוסיף כי "אנחנו מבקרים מדי יום באלפי בתי עסק לוודא עמידה בתקנות והגבלות המסחר שהוטלו ע"י הכנסת. אין תחליף לאחריות אישית והישמעות להנחיות של בעלי עסקים ואזרחים כאחד.
"בסוף צריך לזכור שהאכיפה כלפי הפרות בבתי עסק ובכלל היא לא משימתנו הטבעית אלא משימה שהוטלה עלינו. האכיפה היא לא המטרה אלא אמצעי הכרחי שלא ניתן בלעדיו לטיפול בהפרות בכדי לצמצם את שיעור התחלואה ולהכווין את התנהגות הציבור כולו לצורך בלימת התפשטות הנגיף".