שיכון ובינוי היא הזוכה במכרז הענק של משרד הביטחון להקמת קריית המודיעין של צה"ל, בסמוך לצומת שוקת ולפארק התעשייה עומר שבנגב. מדובר במכרז PFI במסגרתו החברה תממן, תתכנן, תקים, תתפעל ותתחזק את הקרייה למשך 26 שנים, בעלות כוללת של כ-11 מליארד שקל, מתוך זה חמישה מליארד שקל מיועדים להקמת הקריה החדשה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שיכון ובינוי התמודדה בשלב האחרון של המכרז מול קבוצה שבה מנרב ואלקטרה וכן מול חברת שפיר. עד סוף 2021 החברה צפויה להשלים את הסגירה הפיננסית ואת תהליכי התכנון לקראת תחילת עבודות הבנייה.
1 צפייה בגלריה
הדמיית הבסיס
הדמיית הבסיס
הדמיית קריית המודיעין
(חברת שיכון ובינוי בע"מ)
קריית המודיעין תשתרע על שטח של 2,500 דונם ותוקם בסמוך לפארק התעשיה עומר שבנגב, והתוכנית היא שהחל מ-2026 יעברו אליה מרבית יחידות אמ"ן - כ-12 אלף משרתים בצה"ל, מתוכם כ-5,000 משרתי קבע.

אבן דרך לשיכון ובינוי

הפרויקט הוא אבן דרך בפעילות שיכון ובינוי בארץ, שכן פרויקט התשתית הגדול שבו הייתה מעורבת עד עתה הוא כביש 6 שבו השוקעו 1.3 מיליארד דולר, והחברה הייתה רק אחת בקבוצה של שלוש חברות.
הכנסות החברה מקריית המודיעין יתפרסו על פני 26 שנות החוזה באופן הבא - ההקמה תעלה כאמור חמישה מיליארד שקל ותמומן על ידי החברה באמצעות מימון בנקאי. תקופת ההקמה אמורה להימשך חמש שנים ובמהלכה תקבל החברה מהמדינה מענקים בסכום מצטבר של 1.7 מיליארד שקל בהתאם לעמידתה באבני דרך שנקבעו מראש.
ב-21 השנים שבו תפעיל את קריית המודיעין תקבל מהמדינה עוד 9.3 מיליארד שקל, כלומר קרוב ל-500 מיליון שקל בשנה. בתקופת ההפעלה, שיכון ובינוי אחראית על כל מעטפת השירותים שיש לספק במתחם: הסעדה, הלנה, הפעלת בריכת השחייה, תחזוקה של כל המערכות ובהן חשמל, מיזוג אוויר ומערכות התקשורת והמחשב. אגב, חטיבת החלל של התעשייה האווירית היא קבלן המשנה של שיכון ובינוי להקמת ותפעול מערך התקשוב הכולל חוות שרתים ומערך סייבר.
שיכון ובינוי זכתה במכרז על אף שהצעתה לא הייתה הנמוכה מבין השלוש. בנוסף למחיר, היה במכרז גם קריטריון של איכות התכנון. החברות התבקשו להציע קונספט תכנוני שיאפשר למשוך את קהילת המודיעין ואנשי ההיי-טק. החברה הציעה תכנון המדמה עיר תוססת הכולל שדרה מרכזית, מסעדות, בתי קפה וסביבת מגורים לאנשי קבע בסטנדרט המקובל בחברות הבנייה למגורים בשוק הפרטי.