על רקע הפסקת מכירת פוליסות סיעוד פרטיות, רשות שוק ההון תאפשר למבוטחים להרחיב את כיסויי הפוליסה בביטוחי הסיעוד בקופות החולים.
במסגרת ההרחבה, ניתן יהיה להאריך את הכיסוי ברכישת רובד המגדיל את הזכאות לקצבה לעד 15 שנים, במקום 5 שנים כיום, וכן להגדיל את גובה הקצבה החודשית ב-1,000 שקל בבית וב-3,000 שקל במוסד סיעודי, כולמר עלייה של 20%-30% לעומת הקצבה הנוכחית.
1 צפייה בגלריה
תמיכה סיעודית
תמיכה סיעודית
תמיכה סיעודית
(צילום: Shutterstock)
הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת מסר: "התקנות שפורסמו היום מהוות תגובה מהירה של הרשות למשבר ביטוחי הסיעוד, במסגרתו הפסיקו החברות לספק לציבור המבוטחים פוליסות במחיר שווה לכל נפש, ומטרתן להעניק למבוטחים רשת ביטחון סיעודית בעת הצורך".
בשנה שעברה יצאו מרבית חברות הביטוח מפעילות בתחום הביטוח הסיעודי הפרטי (למעט ביטוחים שכבר נמכרו). החלטת החברות נבעה בעיקר מכך שמבטחות המשנה שלהן הפסיקו את הפעילות שלהן בישראל, כך שלחברות הביטוח קשה לפזר את הסיכון הגבוה הכרוך בפעילות זו.
כאמור, בעבור לקוחות שרכשו ביטוח סיעודי לפני הכרזת חברות הביטוח על יציאה מהתחום- הביטוח עודנו תקף, אולם ללקוחות חדשים הצטמצמה משמעותית אפשרות הבחירה, ולכן החליטו ברשות שוק ההון להציע רובד מורחב יותר של ביטוח סיעודי הקיים בקופות החולים.