פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד יחזקאל אברהמוף, סגן פקיד שומה ירושלים 2 ברשות המיסים, בגין ביצוע עבירה של מרמה והפרת אמונים במסגרת תפקידו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי כתב האישום, אברהמוף עבד ומילא תפקידים שונים ברשות המיסים מאז שנת 1990 והחל משנת 2014 כיהן כסגן פקיד שומה ירושלים 2. במהלך השנים 2019-2014, בעודו גורם אחראי על הליכי שומה, גבייה וביקורת של מסעדה שבתחום סמכותו, אברהמוף נהג לסעוד בה תדיר עם בני משפחתו ומקורבים אחרים, כשהוא דורש ומקבל יחס מיוחד מבעל המסעדה.
1 צפייה בגלריה
בניין רשות המיסים בירושלים
בניין רשות המיסים בירושלים
בניין רשות המיסים בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בין היתר, קיבל אברהמוף לשולחנו אוכל ללא הגבלה ובקבוקי משקה אלכוהוליים יקרים, הוגשו לו קינוחים שנרכשו במיוחד עבורו, ולא הוגש לו חשבון אלא הוא נהג לשלם במישרין לבעל המסעדה סכום כלשהו במזומן. למרות שאברהמוף טיפל בתיק המס של המסעדה, הוא פיתח עם בעל המסעדה ועם אחיו, אשר עבד במסעדה, קשרים הדוקים בעל מאפיינים חבריים ואישיים ביותר. לאחיו של בעל המסעדה נתן הלוואה על סך 14 אלף שקלים.
על פי כתב האישום, אברהמוף הפר במעשיו את נהלי רשות המיסים, וניצל באופן פסול את כוח משרתו, מעמדו ותפקידו הציבורי, וזאת לשם קבלת טובות הנאה אישיות, ביודעו כי בעל המסעדה ייענה לדרישותיו וישאף לרצותו נוכח יכולתו להשפיע על הליכי המס הנוגעים למסעדה. כמו כן, אברהמוף לא דיווח לפקיד השומה או לגורמים הרלוונטיים ברשות המיסים אודות זיקותיו לבעל המסעדה ועל מתן ההלוואה לאחיו, ולא פסל את עצמו מעיסוק בתיק השומה של המסעדה. בשל אלה, אברהמוף נאשם בביצוע עבירה של מרמה והפרת אמונים כאמור.
חקירתו של אברהמוף החלה ביחידת להב 433 לפני שנתיים. בעבר נגזרו עליו 200 שעות לתועלת הציבור בגין העלבת עובד ציבור. לאברהמוף אף נרשמה עבירה תקיפה נוספת לפני כ-17 שנה.
החקירה בוצעה על ידי יאל"כ שבלהב 433 במשטרת ישראל. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד מורן ברטפלד כהן מפרקליטות מיסוי וכלכלה.
עו"ד ד"ר איתן פינקלשטיין, המייצג את אברהמוף, מסר בתגובה: "מדובר בתיק שנובע מעלילה של נישום שצוות פקיד השומה, לרבות יחזקאל אברהמוף, קבעו כי הוא העלים הכנסות בהיקף עצום, ולכן נקבעו לו שומות בשיעור של מיליוני שקלים. כנקמה, אותו נישום העליל על מר אברהמוף עלילות שקריות, כאילו אברהמוף קיבל ממנו שוחד, ובתמורה קיבל מעמד של עד מדינה".