שופרסל מעמיקה את החדירה לתחום הפארם, שנה וחצי אחרי שקנתה את ניו-פארם ומיתגה אותה תחת Be. ל"כלכליסט" נודע כי שופרסל תפתח עשרות מתחמים של מותג הפארם בתוך סניפיה, במתכונת של חנות בתוך חנות.
המתחם הראשון ייפתח בחודש הבא ביהוד, בסניף שופרסל שיש בו בית מרקחת, ועד סוף השנה ייפתח מתחם נוסף. הערכות הן כי מתחמי הפארם יוקמו בכ-30 סניפים בשנים הקרובות. בחלק מהסניפים בהם יוקמו המתחמים יש בית מרקחת, כך שחלקם ישולבו עם בית מרקחת. עוד נודע כי החברה בוחנת את האפשרות להקים בתי מרקחת בסניפים נוספים של שופרסל. זאת לאור העובדה שבמשבר הקורונה בלט הצורך בבתי מרקחת נגישים לציבור.
המהלך נבחן במקביל למיתוג בתי המרקחת הקיימים ב-14 סניפי הרשת, תחת מותג Be. בנוסף, שופרסל החלה לבצע גם משלוחים של תרופות ללא מרשם עד לבית הלקוח, ביחד עם משלוחי המזון, ובקרוב היא שואפת לבצע זאת גם עם תרופות מרשם.
צעדים אלו נותנים ביטוי לסינרגיה בין שופרסל לרשת הפארם שביצעו בתחילת השנה מיזוג סטטוטורי ומאפשרים ל-Be, המונה 81 חנויות, להתמודד בצורה טובה יותר עם סופר-פארם המפעילה כ-250 סניפים, באמצעות חדירה לאזורים בהם אין לה חנות סמוכה למתחרה, אך לשופרסל, שמונה כ-290 סניפים בפריסה ארצית, יש.
רשת Be תהנה מפלטפורמת האונליין החזקה של שופרסל
מתחמי Be בשופרסל יוקמו במתכונת דומה לזו של מתחמי הבריאות שהקימה שופרסל בסניפי תחת מותג גרין, הכוללים מגוון רחב של מוצרים אורגניים ומוצרים ייעודיים לצרכים שונים דוגמת מוצרים ללא רכיבים מהחי לטבעונים, מוצרים ללא גלוטן וללא סוכר. מדובר במתחמים ממותגים, שיציעו מגוון מוצרי טואלטיקה, קוסמטיקה ומוצרי בית מרקחת כמו ויטמינים ותוספי תזונה.
ההשקעה בהקמת המתחמים תתבצע ותמומן על ידי שופרסל, ואילו המתחמים עצמם יהיו בניהול של רשת Be בשל ההתמחות הנדרשת. המהלך היה אמור לצאת לדרך לפני כחודשיים, אולם נדחה בגלל משבר הקורונה. במהלך משבר הקורונה, המשיכה Be לפעול על רקע היותה משווקת מוצרים חיוניים, דוגמת תרופות.
פתיחת המתחמים בשופרסל מאפשרת ל-Be לבסס את עצמה על שלוש רגליים: פריסה ארצית של חנויות עצמאית והרחבת פריסתן בשנים הקרובות לכ-120 סניפים, זרוע האונליין המהווה מתחם בתוך אתר המכירות של שופרסל ונועדה לתת מענה להתפתחות הקניה מרחוק, והערוץ החדש, בקונספט של חנות בתוך חנות, בתוך סניפי שופרסל.
הרחבת הפעילות יוצאת לדרך, אחרי שיפור משמעותי שהציגה Be בתוצאותיה ברבעון הראשון השנה. פתיחת חנויות חדשות והשפעת משבר הקורונה, סייעו לרשת לחתום את הרבעון הראשון עם עלייה של 23.3% במכירות שחצו את רף 200 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות, צמחו ב-15.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וסייעו למכירות למ"ר לעלות ב-8.6%. במקביל לצמיחה במכירות, הרשת צמצמה את ההפסד התפעולי בחצי וזה הסתכם ברבעון ב-8 מיליון שקל לעומת 16 מיליון שקל אשתקד. זאת לאחר שאת 2019 חתמה עם הפסד תפעולי כבד של כ-70 מיליון שקל.