לאחר הדיווח אתמול בוארייאטי ובסאנדיי טיימס, מנכ"ל ובעלי רשת בתי הקולנוע השנייה בגודלה בעולם, הישראלי מוקי גרידינגר, מאשר הבוקר (שני) ל-BBC כי הרשת אכן תסגור 663 סניפים בשל משבר הקורונה, במה שהוא מכנה "החלטה לא קלה".
בעקבות ההחלטה, משרותיהן של 45 אלף עובדים בסכנה, כ-5,500 מתוכם בבריטניה. בתי הקולנוע של הרשת יסגרו החל מהתאריך 8.10.2020, כאשר אין כרגע צפי לפתיחה מחודשת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי וארייטי, הרשת תסגור את כל 543 בתי הקולנוע של רשת Regal Cinema בארה"ב (השנייה בגודלה במדינה, עם יותר מ-7,000 אולמות) ולפי הסאנדיי טיימס ייסגרו גם 128 בתי הקולנוע של סינוורלד בבריטניה ובאירלנד.
2 צפייה בגלריה
רשת בתי הקולנוע סינוורלד
רשת בתי הקולנוע סינוורלד
רשת בתי הקולנוע סינוורלד
(צילום: shutterstock)
ההחלטה התקבלה ככל הנראה בעקבות הודעת מפיקי הבלוקבאסטר המצופה מסדרת ג'יימס בונד, 'לא זמן למות' (No Time to Die), על דחייה נוספת של יציאתו לאקרנים, מנובמבר ל-2 באפריל. החשש הגדול הוא שאולפנים נוספים יודיעו בקרוב על דחיית להיטים נוספים, בראשם וונדר וומן של גל גדות, שאמור לצאת בחג המולד.
בתי הקולנוע באירופה ובארה"ב החלו להיפתח בהדרגה מחודש אוגוסט ורובם פעילים כיום תחת מגבלות נוקשות של מספר נכנסים בהתאם לגודל האולמות. הפתיחה מחדש לא פתרה את הבעיה העיקרית של הענף - מחסור בסרטים חדשים, לנוכח הקפאה כמעט מוחלטת של הפעילות בהוליווד ובאולפנים של אירופה.
בדיווחים האמורים מצויין בהקשר זה שראשי סינוורלד אף פנו במכתב לראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בבקשה להתייחס למכה הקשה שספג הענף - לא מפורט האם מדובר בפנייה של נציג בעלת השליטה משפחת גרידינגר. בכל מקרה בסינוורלד סירבו להגיב לדיווחים.
גרידינגר אמר בהודעה על סגירת הסניפים כי "אין בפינו מילים מספיקות בשביל להדגיש כמה ההחלטה הזו הייתה קשה. החברה תמשיך לעקוב אחר המצב מקרוב ותקפיד לפרסם כל תוכנית לפתיחה מחדש של בתי הקולנוע, כאשר יהיו הנחיות ברורות לפתיחת השווקים והאולפנים יהיו מסוגלים שוב לספק סרטים".
2 צפייה בגלריה
מוקי גרידינגר
מוקי גרידינגר
מוקי גרידינגר
(צילום: אביגיל עוזי)
קבוצת סינוורלד (Cineworld Plc) של משפחת גרידינגר, מחזיקה בנוסף לרשת העולמית גם ברשתות בתי הקולנוע הישראליות יס פלאנט ורב חן, במסגרת קבוצת תיאטראות ישראל, אשר החלה לפעול בתחום הקולנוע בארץ בשנת 1929.
סינוורלד רשמה בסיכום המחצית הפסד עצום של 1.64 מיליארד דולר, מול רווח של 139.7 מיליון דולר במחצית המקבילה ב-2019. סגירת בתי הקולנוע במהלך ימי הסגר במדינות השונות הפילה את שורת ההכנסות ל-712.4 מילון דולר בלבד, בהשוואה ל-2.15 מיליארד דולר במחצית המקבילה - ירידה של 67%. בצל ההודעה הבוקר, מניית סינוורלד צללה ב-55% בבורסה בלונדון.