ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב (חמישי) בפגישה עם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, כי יתערב בעניין העלאת גיל הפרישה לנשים כדי למנוע את קיצוץ הפנסיות לעמיתי הקרנות הוותיקות. כך נודע ל-ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בפגישה הלא שגרתית בין השניים, שארכה למעלה משעה, דנו הצדדים במאמצים משותפים לעידוד התעסוקה במשק וסוגיות נוספות שעל פרק היום, כולל בנושא הכנת ואישור תקציבי המדינה לשנת 2020 ו-2021. נתניהו ובר-דוד התייחסו גם לצורך בחיזוק התעשייה הישראלית, במיוחד בעת משבר הקורונה, נושא שבו דן נתניהו בשבוע שעבר עם נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, שדרש להגדיל את רכישת מוצרי הארץ בכל הענפים.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד
(צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו״ר ההסתדרות בר-דוד הודה לראש הממשלה על קיום הפגישה ואמר בסיומה, כי "אני מאמין גדול בעוצמתה של החברה הישראלית. בשילוב ידיים, בין כלל הגורמים, נוכל להבריא את הכלכלה ולהעלות את המשק בחזרה למסלול של צמיחה".
נזכיר כי את העלאת גיל הפרישה הוחלט לבצע כבר ב-‭2012‬, אך הביצוע נדחה פעמים רבות, וכבר לא ניתן לצמצם עוד את הגירעון של יותר מחמישה מיליארד שקל בקרנות הוותיקות. הגירעון גדל בכרבע מיליארד שקל מדי שנה ויחייב קיצוץ בתשלום הפנסיות.
בשבוע שעבר ועדת הכספים של הכנסת ניסתה לקדם את ההחלטה, אולם חברי הוועדה לא הגיעו להחלטה בנושא. חברי הכנסת דרשו שהחוק יעגן גם דאגה לנשים במקצועות שוחקים וייעול מערכת החינוך לגיל הרך, אך נתקלו בהתנגדויות של האוצר.
הדיון עסק בהעלאה המתוכננת של גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64 ואחר כך ל-65 שנים, כאשר הזמן דוחק, שכן אי העלאת הגיל כבר מינואר תגרום לפגיעה של יותר מאלף שקלים בפנסיה של 270 אלף גמלאים בקרנות הוותיקות.
במהלך הדיון עלתה תמיכה מקיר לקיר לקידום המהלך של העלאת גיל הפרישה לנשים, לצד הבטחת רווחת נשים העובדות במקצועות שוחקים, שהעלאת גיל הפרישה צפויה לפגוע בהן, וכן תוך ייעול מערכת החינוך לגיל הרך, על מנת למנוע פגיעה בהתקדמות המקצועית של נשים בתחילת דרכן.