צפו: הממונה על התקציבים בראיון לאולפן ynet
(משי בן עמי, ירון ברנר)

6,693 דורשי עבודה חדשים נרשמו היום (עד 16:00) בשירות התעסוקה. כך לפי נתוני השירות. עוד נמסר, כי 5,713 דורשי עבודה נרשמו ביום שלישי האחרון, וכמה אלפים בארבעת הימים אחריו – מערב החג ועד סוף השבוע כולל.
מתחילת מרץ ועד היום נרשמו 935,864 דורשי עבודה חדשים – 88.7% מהם בחל"ת, 6.9% פוטרו; מתחילת אפריל שיעור הפיטורים בעלייה: 87,065 נרשמים - 79.9% מהם בחל"ת ו-11.7% פוטרו; שיעור דורשי העבודה עומד הערב על 25.8%; המספר הכולל של דורשי העבודה הפעילים בישראל - 1,075,271.
1 צפייה בגלריה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
(צילום: שירות התעסוקה)
לדברי רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, "אנו מתבוננים בדאגה רבה על העלייה בשיעור המפוטרים אל מול אלו שהוצאו לחל"ת, מגמה שהחלה כבר לפני יותר משבועיים, ומבטאת קושי הולך וגובר של העסקים בישראל להתחייב שיוכלו להחזיר את עובדיהם כשיחלוף המשבר. יש להביא נתונים אלה בחשבון בהליכי קבלת ההחלטות על אסטרטגיית היציאה מהמשבר. אנו ערוכים בשירות התעסוקה להפעלת תוכנית החירום שלנו לצמצום ממדי האבטלה, ובימים אלה אנו מגבשים את המשאבים הנדרשים לטובת ביצוע המשימה באופן המיטבי".
שאול מרידור, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, התייחס היום בראיון באולפן ynet לאסטרטגיית היציאה מהמשבר שהציג אתמול האוצר, לפיה עובדי ההייטק והפיננסים יחזרו לעבודה ראשונים ועובדי התרבות בסוף, כאשר הצפי הוא לחזרה מלאה לעבודה בסוף מאי.
בין היתר אמר, כי "המתווה שלנו עתיד להחזיר אלפים לעבודה - אבל לא לשגרה שאנחנו חיים בה. חייבים להחזיר את המשק - אחרת תהיה פה קטסטרופה כלכלית".
"אנחנו מדברים על שבוע הבא כשלב הראשון, שבו נחזיר את העבודה במשרדים ללא קבלת קהל. גם חנויות רחוב יתחילו להיפתח וגם מערכת החינוך לגיל הרך, המסגרות הקטנות והאורגניות", הוסיף מרידור. עם זאת, הודה כי "לגבי מערכת החינוך אין עדיין הסכמה".