תשלום המעסיקים לביטוח הלאומי עבור כל עובד שהוצא לחופשה ללא תשלום יבוטל לאלתר והתשלומים שכבר בוצעו מאז תחילת משבר הקורונה יוחזרו לבעלי העסקים. כך נודע הערב (חמישי) ל-ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עבור כל עובד שהוצא לחופשה ללא תשלום, שילמו המעסיקים לביטוח הלאומי כ-700 שקל עבור החודשיים הראשונים. עבור עובדים שהוצאו מספר פעמים לחל"ת נדרש תשלום חוזר בכל פעם מחדש, של כ-700 שקל.
1 צפייה בגלריה
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי
(צילום: נמרוד גליקמן)
בתוך כך, המעסיקים היו רשאים לנכות את התשלומים האלה מהעובדים עצמם. לכן במקרים שבהם הוחזר העובד מחל"ת והמעסיק אכן חייב את העובד בתשלום 700 השקלים - הכסף יוחזר כעת גם לעובדים, דרך המעסיקים.
מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר אישר ל-ynet כי הוא ביקש משר האוצר ישראל כץ לבחון את ביטול התשלום. זאת, בהמשך לדרישת נשיאות המגזר העסקי, בראשות דובי אמיתי. "התשלום הזה היה בלתי הגיוני לחלוטין", אמר שפיגלר הערב ל-ynet.
בשל משבר הקורונה נאלצו מאות אלפי בעלי עסקים להוציא כמיליון וחצי עובדים לחופשות ללא תשלום בשנת 2020. לדעת ראשי המגזר העסקי והביטוח הלאומי, לא היה צדק והיגיון בלחייב את המעסיקים לשלם עבור כל אחד מהעובדים שהוציאו לחל"ת לתקופה העולה על חודשיים מאות שקלים, מאחר שהממשלה היא שהכריזה על הסגרים ועל ההגבלות במשק.
שר האוצר ישראל כץ אישר הערב ל-ynet את הדברים ואמר כי יהיה בכך כדי להקל על המעסיקים במהלך צודק ונכון.
כפי שנודע עלות המהלך תהיה יותר מ-530 מיליון שקל לקופת המדינה.