הבלאגן באל על ממשיך: דגנית פלטי, סמנכ"לית הכספים של החברה, פוטרה. כך עולה מדיווח שיצא היום (רביעי) מהחברה לבורסה לניירות ערך בתל אביב. כידוע, פלטי התמודדה בשנה האחרונה מציאות קשה - חברה שנמצאת על סף חדלות פירעון.
פלטי מונתה לתפקיד לפני חמש שנים והחליפה סמנכ"ל שפרש לגימלאות. היא בעלת תואר בכלכלה ובחשבונאות ובעבר היתה סמנכ"לית כספים בגרנית הכרמל. דגנית היא הבכירה השנייה בהנהלת אל על שמסיימת תפקידה בעקבות החלפת הבעלים - קדמה לה הודעתו של מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, על פרישתו מהחברה לפני כשבועיים.
1 צפייה בגלריה
מטוס אל על
מטוס אל על
מטוסי אל על
(צילום: מארק ישראל סלם)
ועדת איתור של הדירקטוריון החדש, בראשות דוד ברודט, אמונה על מציאת תחליף לשניים. כמו כן, צפויים שינוים נוספים בהנהלה. הבעלים החדש, אלי רוזנברג, הודיע עם כניסתו לאל על כי בכוונתו לחולל שינוים בצמרת החברה.
יש לציין כי למרות חילופי הבעלים, טרם הצליחה אל על לקבל אישור מהבנקים להלוואה בסך 250 מיליון דולר בערבות מדינה, משום שהבנקים המלווים טוענים כי הסיכון גדל מאז גובשה תוכנית הסיוע הממשלתית וכי לא בטוח שתוכנית ההבראה וההתייעלות עונה על המציאות החדשה ועל כושר החזר החובות של החברה. זאת בשל הצפי הנוכחי, כי ענף התעופה לא יחזור לפעילות מלאה עד שנת 2024.
אל על פנתה לאחרונה בבקשה לאוצר להגדיל את ערבות המדינה מ-75% ל-82.5%, אך נענתה בשלילה בטענה כי יש בעל בית חדש לחברה ועליו לסייע לה. קבלת ההלוואה חיונית לחברה שלקראת סוף דצמבר עלולה למצוא עצמה עם קופה ריקה. יתרה מכך, קבלת ההלוואה היא גם תנאי לכניסתם לתוקף של הסכמי העבודה החדשים בחברה, שאמורים להבטיח את תהליך ההתייעלות שלה.