מכירות השוקולד השווייצרי ירדו ב-14.3% בשמונת החודשים הראשונים של השנה. זאת, על רקע מגפת הקורונה, שפגעה בקמעונאי ענף התיירות, ובקשרים העסקיים עם מלונות ומסעדות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הצניחה במכירות היתה חדה אף יותר בחודשים מאי-אוגוסט, ועמדה על 21.5%, תוך פגיעה במכירות ובייצוא המקומי, כך נאמר היום (שלישי) על ידי ארגון Chocosuisse.
למעלה מ-70% מהשוקולד השווייצרי מיועד לייצוא, והעסקים הושפעו בקיץ האחרון מההאטה בנסיעות ובתיירות, כך נאמר בארגון. בשווקים החשובים לא נראית התאוששות באופק גם בטווח ארוך יותר, ציינו ב-Chocosuisse.
באותם שמונה חודשים, המכירות המקומיות של שוקולד שווייצרי רשמו גם הן ירידה, בניגוד לייבוא השוקולד שדווקא רשם עלייה, כך נמסר מהארגון. כמו כן, מתחו בארגון ביקורת על כך שעלות חומרי הגלם בשווייץ גבוהה בשל "רגולציה פרוטקציוניסטית".
מכירות תעשיית השוקולד בשווייץ הגיעו ב-2019 לסך של 1.787 מיליארד פרנק שווייצרי, שהם כ-1.97 מיליארד דולר.