המסחר בניו יורק ננעל היום (ה') בעליות: דאו ג'ונס הוסיף 1.2%, נאסד"ק ו-S&P 500 התחזקו ב-1.1%. לפי דיווחים בארה"ב, נבחנות הקלות ברגולציה על המערכת הבנקאית, בין היתר בתחום ההשקעות הספקולטיביות - גולדמן זאקס עלה ב-4.6%, וולס פארגו - ב-4.8% וג'יי.פי מורגן ב-3.4%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הנפט מסוג WTI עלה ב-2% ל-38.7 דולר לחבית על רקע עלייה חדה מהצפוי בהזמנות המוצרים בני קיימא בארה"ב, אולם בסיכום השבועי הוא דווקא ירד ב-2.6%; הזהב ירד היום ב-0.3% ל-1770 דולר לאונקיה. עוד בלטה: ספוטיפיי זינקה ב-8.3% בעקבות העלאה של מחיר היעד מ-205 ל-280 דולר.
1 צפייה בגלריה
וול סטריט מפולת קורונה מסחר מניות בורסה ירידות
וול סטריט מפולת קורונה מסחר מניות בורסה ירידות
מסחר בצל קורונה
(צילום: AP)
מספר הבקשות הראשונות לדמי אבטלה בארה"ב שוב עולות על מיליון, השבוע ה-14 ברציפות, והן גבוהות מהותית מהתחזיות. מספר הבקשות שהוגשו בשבוע שעבר עומד על 1.48 מיליון, כאשר התחזיות עמדו על 1.35 מיליון. בצד החיובי, מספר הבקשות הנמשכות (שבועיים ומעלה) ירד ב-767 אלף ל-19.52 מיליון.
התפרסמו נתוני התוצר המעודכנים של ארה"ב - התוצר האמריקני נפל ב-5% ברבעון הראשון, בדומה לתחזיות.

מניות מרכזיות

מייס'יס מפטרת: רשת בתי הכל בו הודיעה כי בכוונתה לפטר 3,900 מעובדיה בכל רמות התפקידים - הנהלה ומטה, צוותי מכירה, שירות לקוחות, ושרשרת אספקה. המהלך צפוי לחסוך לרשת 365 מיליון דולר בשנה הנוכחית ו-630 מיליון דולר בכל שנה לאחר מכן. מייסי'ס מעסיקה, נכון ל-1 בפברואר השנה, 123 אלף עובדים - אך רבים מהם הוצאו לחופשה ללא תשלום בחודש מרץ, לאחר שהקורונה הובילה לסגירת הסניפים (שבשבועות האחרונים החלו להיפתח מחדש).
דו"חות בלאקברי: יצרנית השרתים, החומרה והתוכנה (סייבר, בינה מלאכותית, מערכות תקשורת). דיווחה אתמול לאחר הנעילה על הפסד של 636 מיליון דולר, או 1.14 דולר למניה, מול הפסד של 35 מיליון דולר או 9 סנט למניה ברבעון המקביל. החברה רשמה מחיקה חד פעמית של 594 מיליון דולר בשל אובדן שווי נכסים.
בשורה המתואמת הציגה בלאקברי הפסד של 2 סנט למניה, מול הפסד של 1 סנט ברבעון המקביל, ובדומה לציפיות השוק. ההכנסות ירדו ל-206 מיליון דולר, לעומת 247 מיליון דולר ברבעון המקביל וכאשר הצפי בשוק עמד על 215.8 מיליון דולר. בלאקברי לא סיפקה תחזית לרבעונים הבאים בשל אי הוודאות בכל הנוגע להשפעה השלילית של הקורונה על עסקיה בהמשך הדרך.
מניית דיסני יורדת לאחר שהודיעה כי היא דוחה את פתיחתם מחדש של הפארקים והמלונות שלה בקליפורניה עד שדיסנילנד תקבל אישור ממשלתי. החברה תכננה לפתוח מחדש את פארק דיסנילנד ואת פארק ההרפתקאות דיסני קליפורניה ב-17 ביולי.
מניית נייקי תפרסם הערב את הדוחות המסכמים של הרבעון הפיסקאלי הרביעי - בשנתיים האחרונות הצליחה נייקי לעלות על תחזית ההכנסות של השוק בכל הדוחות הרבעוניים שלה ועל תחזית הרווח המתואם ב-88% מהפעמים. ציפיות השוק הפעם עומדות על רווח מתואם של 4 סנט למניה והכנסות של 7.29 מיליארד דולר (ירידה של 28.4% מול ההכנסות ברבעון המקביל).
ענקית התשלומים הגרמנית וויירקארד הגישה בקשה לחדלות פירעון, בעקבות החור של 1.9 מיליארד יורו שהתגלה במאזן החברה - רבע מכלל המאזן. המסחר במניה הופסק לצורך פרסום ההודעה, לאחר נפילה של קרוב ל-90% מאז שפירמת רואי החשבון המבקרת, EY, סירבה לאשר את דוחות 2019 של החברה בטענה שלא מצאה את הסכום שנכתב במאזן.
מנכ"ל החברה מרקוס בראון התפטר בעקבות הפרשה, והחברה הודיעה הודיעה כי הסכום ש-EY לא הצליחה למצוא, ככל הנראה לא היה קיים מלכתחילה.

המסחר בעולם

בנעילה באירופה - דאקס עלה ב-0.7%, קאק עלה ב-1% ופוטסי עלה ב-0.4%.
לופטהנזה עלתה ב-7.1% אחרי שבעל המניות הגדול בחברה החליט ברגע האחרון לתמוך בתוכנית החילוץ של הממשלה לחברת התעופה הגרמנית, בהיקף 9 מיליארד אירו. וויירקארד צללה ב-71.3% בהמשך לפרשיית זיופי החשבונות וניפוחי המאזנים.
המיליארדר היינץ הרמן טילה שמחזיק ב-15.5% מהחברה, חשף שיצביע היום בעד חבילת החילוץ הממשלתית, למרות חששותיו. טילה הביע בשבועות האחרונים את חוסר שביעות רצונו ממתווה העסקה, ובשוק חששו שיצביע נגד התוכנית כדי לפתוח מחדש את המשא ומתן מול הממשלה. איזיג'ט צונחת ב-5.5% אחרי שמכרה בהנחה מניות בהיקף 419 מיליון פאונד.
בנעילה באסיה - ניקיי מחק 1.2%, קוספי נפל ב-2.3%.
מספר חולי הקורונה החדשים בארה"ב קפץ אתמול לשיא של חודשיים, ופוגג את התקוות לכך שהעסקים והפעילויות השונות יחזרו בקרוב לפעילות רגילה שתוביל לשיקום כלכלי.
אתמול בניו יורק: דאו ג'ונס צנח ב-2.7%, מדד S&P 500 נפל ב-2.6%, נאסד"ק מחק 2.2%. מניות התיירות איבדו גובה - נורווג'יאן קרוז ליין צנחה ב-12.4%, יונייטד איירליינס מחקה 8.3%; הרץ נסקה ב-29.8% על רקע ספקולציות על השתלטות קרובה של חברה חיצונית על החברה שבהליך הגנה מפני נושים.
פורסם לראשונה: 11:25, 25.06.20