מחירי ההובלה הימית ממשיכים לעלות. עלות שכירת מכולה להובלה מחו"ל זינקה בשבועות האחרונים לכ-15 אלף דולר, לעומת כ-2,000 דולר לפני כשנה וכ-10,000 דולר עד לאחרונה.

עליית המחיר נובעת מהמשך העלייה בביקוש ליבוא מסין, לצד הקטנת מספר האוניות שעוגנות באשדוד ובחיפה בגלל משכי ההמתנה הארוכים. "כרגע כמות האוניות לא עונה על הדרישה, ומחירי ההובלה ממשיכים לעלות. נצטרך לממן אותם מהעלאות מחירים", אמר ל-ynet ו"ממון" יבואן ותיק. "מנגד, מתחילים להרגיש רוויה בשוק, כך שבטווח של חודשים לא מעטים יש יבואנים שייתקעו עם סחורה וחברות הספנות ייאלצו להוריד מחירים".
1 צפייה בגלריה
מכולות בנמל חיפה
מכולות בנמל חיפה
מכולות בנמל חיפה
(Bravo-Zulu Aerials)
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, אמר אתמול (ד') כי "הקפצת מחירי המכולות מקפיצה גם את יוקר המחיה. העלאת תעריפי ההובלה היא מהגורמים שעלולים להשפיע מיד על הלחצים האינפלציוניים, ויפגעו בכושר התחרות. הממשלה חייבת להתערב".
באיגוד לשכות המסחר שוקלים לפנות לרשות לתחרות בעניין חיובי היתר שמוטלים על היבואנים, ברמה של פי 5% ו-7% לעומת יוני 2020, על ידי חברות הספנות או נציגיהן, בשל העומס בנמלים ואי-התפקוד.
בתחילת החודש הודה משרד התחבורה בכישלון בטיפול במשבר בנמלים, והעריך שהבעיה עוד תחריף בחודשים הקרובים, אך למרות זאת אין בכוונתו להתערב, גם אחרי שההסתדרות החליטה לבטל את הסכמתה לגיוס 50 עובדים לתגבור העבודה ברציפים בנמל אשדוד.