פינוי בינוי ברמת גן: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות אדריכלית דניאלה פוסק, החליטה להפקיד שתי תוכניות להתחדשות עירונית בשכונת רמת השקמה, הסמוכה לתל אביב. מדובר בתוכניות הכוללות הקמת שני מגדלים בני 28 קומות עם 228 דירות חדשות ושטחי ציבור, הממוקמות על שטח של כשישה דונמים בחלק המערבי של השכונה, בין רחוב שלם לדרך הטייסים.
ברחוב שלם 14-16 מדובר בפרויקט פינוי בינוי במסגרתו שלושה מבנים ישנים בני 3-4 קומות עם 43 דירות יהרסו לטובת מגדל עם 132 יחידות דיור עם חזית מסחרית לרחוב שלם, מתוכן 26 יוקצו עבור דירות קטנות. ברחוב שלם 16-18 מדובר בפרויקט פינוי במסגרתו שני מבנים במצב תחזוקתי ירוד בני ארבע קומות ו-30 דירות יהרסו גם הם לטובת מגדל עם 96 יחידות דיור עם חזית מסחרית, מתוכן 19 יוקצו עבור דירות קטנות.
1 צפייה בגלריה
רחוב שלם ברמת גן
רחוב שלם ברמת גן
רחוב שלם ברמת גן
(הדמיה: גל מרום אדריכלים)
כמו כן, במסגרת התוכנית רחוב שלם יורחב על מנת לאפשר מרחב ציבורי להולכי רגל, וכן יוקצה שטח של 2.9 דונם עבור מבנים ומוסדות ציבור שישמשו לחינוך, רווחה, תרבות, קהילה, דת ומשרדים לפעילות הרשות המקומית.
התוכניות מצטרפות לתוכנית להתחדשות עירונית שאושרה לפני מספר שנים בחלקו הצפוני של הרחוב ולתוכניות נוספות ברחוב המקודמות לקראת דיון בוועדה המקומית והמחוזית. זאת בהתאם למדיניות התכנונית לחידוש וחיזוק רחוב שלם על ידי יצירת דופן עירונית עם מסחר ומוסדות ציבור לאורכה.
התוכנית הראשונה קודמה על ידי חברת אשד התחדשות עירונית ייזום אחזקות וניהול ונערכה על ידי אדריכל עדן בר ממשרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים. התוכנית השנייה קודמה על ידי חברת נ.י.ג.ל מבטח יזמות נדל"ן ונערכה על ידי אדריכל גל מרום ממשרד גל מרום אדריכלים.