המסחר בוול סטריט: יום הפכפך במיוחד בוול סטריט אמנם הסתיים בעליות חזקות, אך מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 רשמו את הירידה השבועית החדה שלהם מאז השבוע שהסתיים ב-20 במרץ: דאו ג'ונס צלל השבוע ב-5.6%, לאחר שקפץ היום ב-1.9%. מדד S&P 500 נפל השבוע ב-4.8%, אחרי שטיפס היום ב-1.3%. נאסד"ק נסוג השבוע ב-2.3%, לאחר שעלה היום ב-1%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מניות התעופה והקרוזים שבו היום לעליות חדות (לאחר שהובילו אמש את ההתרסקות במדדים): אמריקן איירליינס נסקה ב-16.4%, יונייטד ב-19%, נורוויג'יאן ב-18.8%.
נעילה מאכזבת בבורסות אירופה (המדדים המובילים באירופה כבר זינקו עד 2.2%): מדד דאקס הגרמני ננעל בירידות קלות של 0.1%, פוטסי הבריטי טיפס ב-0.5%, כמו גם קאק הצרפתי. לופטהנזה זינקה ב-5% בפרנקפורט והתאוששה חלקית מהנפילה אמש של 9% לאחר הודעתה על פיטורי עשרות אלפי עובדים. אדידס נחתכה ב-2.3%, סימנס נחלשה ב-1.7%. בלונדון - יצרנית משחקי הוידאו Games Workshop זינקה ב-8.8% לאחר דו"חות. בפריז, פיז'ו קפצה ב-4.1%, רנו ב-3%. בסיכום שבועי: מדד דאקס ירד ב-6.9%, כמו גם מדד קאק, ופוטסי נסוג ב-5.3%. מוקדם יותר נסגר מדד הניקיי ביפן בירידה של 0.8%.
1 צפייה בגלריה
וול סטריט
וול סטריט
וול סטריט
(צילום: AFP)
הנפט צלל השבוע ב-8.3% לאחר רצף חיובי של שישה שבועות: מחיר ה-WTI רשם היום ירידה של 0.2% (8 סנט) ל-36.26 דולר לחבית. ברקע לנסיגה השבועית, החשש מגל שני של התפשטות הקורונה, שיוביל לנסיגה בביקוש. זאת, לצד שיא במלאים בארה"ב שנרשם השבוע. הברנט טיפס היום ב-0.5% למחיר של 38.73 דולר לחבית ורשם צניחה שבועית של 8.4%, גם לאחר רצף חיובי של שישה שבועות.
מחיר הזהב ירד היום (לאחר שבילה את רוב יום המסחר בעליות) ב-0.1% (2.5 דולר) ל-1,737.30 דולר לאונקיה. השבוע קפץ מחיר המתכת היקרה ב-3.2%.
כלכלת בריטניה התכווצה בשיעור שיא של 20.4% בחודש אפריל, כך לפי נתונים שפורסמו היום בממלכה. זאת בעקבות צניחה של 5.8% בחודש מרץ ושל 10.4% בשלושת החודשים שהסתיימו באפריל. ג'ונתן את'וו, סגן ראש הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה מסר כי "למעשה, כל התחומים הכלכליים נפגעו, בהובלת הפאבים, ההשכלה, הבריאות ומכירות הרכב שתרמו לצניחה ההיסטורית".
הירידות אמש בוול סטריט היו החדות ביותר מאז חודש מרץ והן נובעות מחשש המשקיעים מפני גל שני של התפרצות נגיף הקורונה וההשפעה הקשה שצפויה לה על הכלכלה.
לדברי ריי אטריל, ראש מחלקת האסטרטגיה הזרה ב-National Australia Bank ל-CNBC, "מספר מקרי ההידבקות החדשים בקורונה בארה"ב חצה את ה-2 מיליון, עם כמה התפרצויות מקומיות - ב-18 מדינות נרשמת עלייה, בהן אריזונה, פלורידה, טקסס וחלקים מקליפורניה. ברמה העולמית, ביום רביעי נרשמו 135 אלף מקרים חדשים - המניין הגבוה עד כה". עוד הוסיף כי "ללא ספק, מדובר בגורם מאחורי הנפילות החדות - בין אם חדשות אלה מתדלקות חששות מפני סגרים נוספים על כל הנוגע לפעילות הכלכלית, או (ואולי באופן יותר ריאלי, לפחות בארה"ב) אם משמעותן היא תקופה נוספת של התנהלות צרכנית זהירה".
פורסם לראשונה: 07:34, 12.06.20