עובדי אמזון ישבתו ב"פריים דיי"? ורדי, איגוד העובדים בגרמניה, קרא היום (ב') לעובדי אמזון בשבעת מחסני החברה במדינה לפתוח בשביתה של שלושה ימים, החל מהיום ובמקביל לאירועי "פריים דיי" של החברה ברחבי העולם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השביתה מהווה חלק ממאבק ארוך ומתמשך על שיפור שכר העובדים ותנאי העבודה, שמוביל האיגוד בגרמניה מול ענקית הקניות המקוונות, מסבירים בוורדי. "העובדים במרכזי ההזמנות של החברה צריכים להתמודד עם עבודה אינטנסיבית ועומס מוגבר, והם לא מקבלים שום תמורה נוספת עבור אלה", מציינים באיגוד.
4 צפייה בגלריה
מחאת עובדי אמזון
מחאת עובדי אמזון
מחאת עובדי אמזון
(צילום: AP)
גרמניה היא השוק הגדול ביותר של אמזון אחרי ארה"ב, ומאז 2013 מתקיימות במדינה שביתות מחאה, ביוזמת ורדי, על תנאי העבודה והשכר של העובדים.
באמזון טוענים כי החברה מתגמלת את עובדיה כראוי ומציעה להם שכר הוגן. יותר מכך, לטענת החברה, במהלך השביתות הקודמות שיזם האיגוד, למעלה מ-90% מהעובדים במרכזים הלוגיסטיים של אמזון עבדו כרגיל.
4 צפייה בגלריה
מחסני אמזון
מחסני אמזון
מחסני אמזון. "העובדים לא מקבלים תמורה נוספת עבור העומס המוגבר"
(צילום: EPA)

העלאה בשכר - החל מהחודש הבא

מוקדם יותר החודש, אמזון הודיעה כי החל מיולי השכר ההתחלתי לעובד במחסני החברה בגרמניה יעמוד על 12 אירו לשעה. לשם השוואה, שכר המינימום בגרמניה עומד כיום על כ-9.5 אירו לשעה.
בוורדי מסרו בתגובה כי "ההעלאה היא אך ורק המינימום שהחברה יכולה היתה להציע" ועדיין לא עונה על כל דרישות האיגוד עבור העובדים. באמזון ציינו כי מתוכננת העלאה נוספת בעתיד, ככל הנראה בסתיו 2022.
4 צפייה בגלריה
עובדת על מלגזה במחסני אמזון
עובדת על מלגזה במחסני אמזון
עובדת במחסני אמזון. החל מיולי השכר ההתחלתי יעמוד על 12 אירו לשעה
(צילום: AP)
אמזון, שרשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 8.1 מיליארד דולר, למעלה מפי 3 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בה הרוויחה 2.5 מיליארד דולר, זכתה לביקורות דומות ברחבי העולם בנוגע לרמות השכר שהיא משלמת ותנאי ההעסקה של עובדיה.
בחלק מהמדינות משלמת אמזון שכר התחלתי של 11.30 אירו לשעה, ואילו באחרות חוצה השכר הראשוני את רף ה-12 אירו.

שביתה באירוע לקידום מכירות

"פריים דיי" הוא אירוע חשוב עבור אמזון, מאחר שהוא מהווה מנוע שיווקי למכירות הקיץ. ההנחות שאמזון נותנת לנרשמים ולחברים בלבד הן כלי חשוב של החברה לקדם את שירותי הפריים שלה - הן בסטרימינג והן בשילוח המהיר של ההזמנות.
4 צפייה בגלריה
פריים דיי
פריים דיי
"פריים דיי". אירוע קידום מכירות חשוב של החברה
(צילום: שאטר סטוק)
זו לא הפעם הראשונה שהאיגוד יוזם שביתה באירוע מכירות שכזה. רק בסתיו האחרון, ארגן האיגוד שביתת מחאה בת שלושה ימים בתקופת ה"בלאק פריידי", לצד הפגנות שהתקיימו במקביל גם בארה"ב, ואף בשנים קודמות הוכרזו שביתות של עובדי החברה סביב אירועי ה"פריים דיי" בגרמניה ובארה"ב.